La colțu' străzii

Mica drama a votantilor lui Basescu

25 comentarii

Am citit recent doua articole interesante despre valurile de acuze si injurii ce se revarsa acum asupra votantilor lui Basescu din toamna trecuta, unul la Mihnea si altul la Adi Zabava.

Mi se pare o tema de vara destul de interesanta.

In ceea ce ma priveste, desi n-am facut niciodata o socoteala exacta, din ochi apreciez ca am mai multi prieteni ce au votat cu Basescu decat altfel. Oricum, stiu foarte putine persoane care au votat cu Geoana. De fapt, eu insumi am votat cu Basescu de patru ori, iar in cele trei cazuri din 2004 l-am votat chiar cu entuziasm, au fost voturi pozitive.

Nu imi este greu deloc sa inteleg mecanismul rational prin care au ajuns la aceasta decizie si nu mi se pare unul de neiertat. De fapt, motivul pentru care eu l-am exclus definitiv si irevocabil pe respectivul din optiunile mele de vot il constituie ideea mea, poate fixa, ca un personaj tipic, de succes, al sistemului totalitar dinainte de 89 nu poate fi, chiar si daca si-ar dori, un vector de progres spre o societate capitalista si un stat de drept. Pentru putin timp m-a induiosat celebra remarca a lui Basescu „pacat ca suntem doi comunisti” adresata lui Nastase. In naivitatea mea am crezut ca vad miracolul unui produs al comunismului dornic sa isi foloseasca pozitia in societate pentru a permite accesul la putere unora care sa gandeasca altfel, normal. M-am lamurit rapid, doar peste vreo doua luni, cand acelasi personaj anunta ca se va baza pe Securitate pentru a ii recomanda si verifica partenerii.

Pentru mine a fost suficient, iar de atunci si pana in prezent tot ceea ce s-a intamplat mi-a confirmat decizia. Habar n-am daca Basescu nu vrea sau nu stie. N-am nici un dubiu ca nu poate. Nu poate pentru ca el insusi este un produs al acelui sistem pe care personal il urasc, pentru ca metodele sale sunt din acel sistem, pentru ca ascensiunea, autoritatea si succesul sau sunt bazate pe caracteristicile acelui sistem.

Prietenii mei „basescieni” obisnuiau sa ma ia in deradere spunand ca sunt obsedat de Securitate, ca dupa 20 de ani nu mai conteaza, ca trebuie sa vedem viitorul si nu trecutul, etc. Mi-as fi dorit sa fi avut ei dreptate. Dar cinstit, nu am sperat niciodata in mod serios la asta, ci mai curand am asteptat cu o anume tristete momentul inevitabilei lor deziluzii. Care a venit acum.

Ce n-am reusit sa inteleg in decizia lor este cum au putut sa creada ca un personaj atat de dubios, superficial si agresiv poate fi in orice fel o sansa pentru Romania? Asta nu o pot intelege nici macar acum. Din ce spuneau ei, s-au lasat incantati de vorbe, declaratii, proiecte, etc. Daca ar fi sa ma iau dupa vorbe, categoric chiar si ceea ce spune in ziua de astazi Basescu este mult mai aproape de propriile mele convingeri decat ce spune, de exemplu, eternul furios Crin Antonescu. Dar pentru mine acestea nu au inseamnat decat dovada tehnicii politice net superioare a lui Basescu si a bajbaielii cronice a unui personaj intarziat din anii 90 precum este Antonescu. Dragi votanti de Basescu, daca fix aceleasi discursuri si proiecte ar fi fost enuntate de Verdet sau CVT, i-ati fi votat si pe ei??

Nu admit nici scuza prin comparatie cu PSD-ul sau „am ales raul cel mai mic”. Votul este un drept, nu o damnare. Eu cand n-am avut ce vota, precum in turul 2, nu m-am dus la vot. Nu accept povestea cu „obligatia civica”, nu accept ca rolul meu ca alegator este de a fi marioneta unor inscenari jalnice ce compromit teme majore pentru societate, precum referendumurile basesciene. Eu votez pe cine vreau, ce vreau si cand vreau, nu dansez dupa cum imi canta vreun smecheras. In principiu nu gasesc nici o scuza rezonabila pentru a il mai fi votat pe Basescu in turul 2 al alegerilor din 2009. Sa nu imi spuneti de teama de Vantu si Patriciu, ca atunci ironiile sunt justificate…

L-am votat pe Crin Antonescu in primul tur din simplul motiv ca, dincolo de toate defectele lui, si are cu miile, este un om liber. Nu este un comunist ce incearca sa isi conserve privilegiile dupa ce regimul si-a pierdut atributul fortei violente, ci un „om obisnuit”, desigur nepregatit pentru pretentiile teoretice ale postului, care, cu multe bajbaieli, subiectivisme si descarcari haotice de adrenalina incearca totusi sa mearga, pe calea sa si la nivelul sau, pe acelasi drum ca si mine. Macar teoretic are o sansa de a impinge caruta doi pasi inainte.

De la Basescu nu puteam astepta altceva decat poate sa privesc cu o curiozitate masochista cum ne mai da o teapa.

Si da, recunosc ca imi place uneori sa calc pe bataturi, sa zgandar dezamagirea votantilor de Basescu. Si nu am prea multa compasiune pentru valurile de acuze pe care le indura acum. Pentru ca ei au fost cei ce au sustinut, cu entuziasm si galagie, o politica in care adversarii nu trebuiau invinsi ci eliminati definitiv, in care cei cu o alta opinie nu erau competitori sau macar persoane ce gresesc, ci „grupari mafiote”, „grupuri de interese ce vor distrugerea tarii”, etc. Au sustinut acest tip de discurs, l-au aplaudat si amplificat.  Gadea, Stan si Mircea Badea n-au avut succes decat ca reactie la tipul de discurs politic promovat de alesul lor, sunt efecte, nu cauze. N-au avut nici o umbra de retinere in a a il considera pe taranoiul smecherit Basescu un potential erou al luptei pentru justitie impotriva unor indivizi poate patati, dar macar civilizati si incomparabil mai culti si pregatiti, precum Tariceanu, Patriciu sau Geoana. V-a placut mitocania, agresivitatea si smecheria de talcioc a lui Basescu, acum primiti ce-ati semanat!

V-ati hahait la mistourile de carciuma facute de niste impostori precum Boc, Udrea si Basescu la adresa unui ministru de finante confuz dar om de indiscutabila eleganta morala si intelectuala precum Varujan Vosganian, dragi prieteni votanti de Basescu, v-ati cam pierdut dreptul de a va plange.

N-am auzit pe nimeni care sa acuze cu asemenea ton si vehementa pe cei ce l-au votat in 1996 pe Emil Constantinescu. Ganditi-va singuri de ce.

25 de gânduri despre „Mica drama a votantilor lui Basescu

  1. Ar mai fi de adaugat ca Basescu trebuie consumat pana la capat, pana in ultima secunda a mandatului sau. Asta pentru a da o sansa altui tip de discurs politic. Vor ramane cei zece ani de manele, Becali si Basescu. Manelele si Becali si-au trecut gloria prin epuizarea subiectului. Numai prin banalizare absoluta se va scapa de iluzia vanduta foarte bine de catre politicianul Basescu. Si repet, numai asa se va ivi sansa unei schimbari in bine, a unui posibil progres.

    Basescu probabil ca va sfarsi patetic mandatul, precum fostul sau amic Bush jr., numarandu-i-se minutele de catre toata lumea (exasperata) si nebagandu-l nimeni in seama in ultimele sale luni…

    Devenind un anti-erou, Basescu va ajuta fara sa vrea Romania, igienizand fara intentie imaginea mizerabila a Parlamentului, o institutie ce ar putea mult, mult mai mult, daca si-ar descoperi si parlamentarii nostri vocatia si puterea lor adevarata.

    PS: am votat contra lui Geoana in 2009 si as face-o din nou, pus in fata aceleasi optiuni. Nu as sta acasa, m-a duce sa votez Nu-Geoana.

  2. Joness, cred ca faci o gresala cind discuti despre Crin Antonescu. Acest individ este o marioneta de tip hitlerist. Singura sa calitate se pare a fi datul din gura, fara insa a spune nimic.
    Nu va este clar inca ca daca Securitatea (prin urmasii sai) dicteaza si conduce (voalat, bineinteles) inca in Romania, atunci, deci, si Antonescu este una dintre papusi ?! De ce credeti ca vrea sa indrepte atit de mult PNL spre PSD ? Este, evident, planul unei „aripi” a Securitatii, pentru ca asta se intimpla acum in Romania: o competitie intre diversele „aripi” (factiuni) ale fostei Securitati, combinate cu actualul SRI. Una din „aripi” este mai conservatoare (cea care sustine gruparea PSD +PNL), iar alta este mai „progresiste” (cea care sustine gruparea PDL + PNL).
    Problema Romaniei este ca populatia se exalteaza prea mult atunci cind este vorba de postul de presedinte, mergind pina la a face din aceasta persoana un idol.
    Ceea ce se intimpla este foarte clar: oferta de conducatori reali de pe piata este foarte restrinsa calitativ, si asta si cu concursul Securitatii. Cu alte cuvinte, aceasta organizatie funesta (inca) alege persoanele care pot promova, conform criteriilor ei.
    De aceea la ultimele alegeri nu s-a putut opta decit pentru cei care au ajuns in virf pe calea creata de funesta grupare (DSS + SRI), conform criteriilor lor indoielnice.
    De aceea Romania nu a avut de ales decit intre un Basescu, Geoana, Antonescu. Si, cred eu, poporul Roman a ales bine, intr-adevar: raul cel mai mic ! Ceea ce inseamna ca poporul a inceput sa invete si sa inteleaga, sa „vada” modul corect in care functioneaza democratia.
    Este foarte probabil ca in continuare romanii sa aleaga „bine”, in functie de ceea ce li se pune la dispozitie. In timp, gruparea pomenita (DSS + SRI)- probabil neexistenta ca entitate de sine statatoare, ci oarecum diluata in masa poporului Roman – va scapa de influenta DSS, si se va dilua si mai mult in populatia inconjuratoare. Va veni – sa speram cit mai curind – vremea cind cetatenii vor conduce SRI, si nu invers, cum inca este acuma. Va veni vremea cind persoane intr-adevar meritorii vor avea acces la conducerea tarii. Este normal ca si SRI sa aiba un cuvint de spus in alegerea conducerii tarii, insa nu este normal ca aceasta institutie sa vicieze alegerea finala.
    In fine, dupa parerea mea, toti presedintii Romaniei de pina acuma au lasat mult de dorit. Iliescu nu a fost decit intr-un procent de 20% din ceea ce ar fi trebuit sa fie un presedinte de care Romania are nevoie. Emil Constantinescu a fost cam 50%, iar Basescu a fost cam 65%. Deci romanii nu ar trebui sa se entuziasmeze pentru ca au avut un presedinte bun 65%, ci doar sa ia lucrurile ca atare.
    De dorit ar fi ca in viitor sa se poata face posibila intrarea in politica si candidatura unor oameni intr-adevar de calitate, echilibrati, civilizati, profesionisti, corecti, inteligenti.
    Basescu, chiar daca are o inteligenta ridicata, duce lipsuri la capitolele echilibru, civilitate si, intrucitva, corectitudine.

  3. joness, si intr-adevar zgandari dar o faci abil-generalizator. Sunt multi votanti Basescu (majoritatea?) care nu o pot inghiti pe „impostoarea Udrea” la pachet cu poetul-finantistul-degeaba Vosganian. Ba chiar, Udrea a fost ascunsa total in ultimele 3 luni de campanie prezidentiala.

    Apoi, exista un procent clar determinat (o treime parca) de liberali care au votat Basescu (de fapt anti-PSD) si asta impotriva recomandarii ferme a (penibilu)lui Crin.

    Mai e alta nisa care a votat Basescu doar in ideea spijinirii discursului (civic, justitiar, reformator) practicat de gruparea Macovei, Preda, Alina-Mungiu, Stoica, etc.

    In fine, sunt o multime de alte nise castigate de presedintele marinar. E drept ca rar ne vom mai intalni cu momentul ca intelectualii si manelistii sa fie in aceeasi barca politica. 🙂

  4. Impostoarea Udrea a fost permanent cvasiprezenta in mass-media, nu cred ca a fost cineva care a uitat de ea atunci cand a votat. 😀 Iar comparatia Udrea – Vosganian mi se pare pur si simplu fara sens, sunt doua personaje din lumi complet distincte. Daca traim intr-o asemenea confuzie nici nu e de mirare ca succes au impostorii perfecti, gen Basescu.

    Treimea aia nu au fost liberali, ci votantii atrasi de prestatia lui Crin din primul tur, cum ai fost si tu. La europarlamentare PNL-ul a scos 13%, tot atata a mers la Geoana in turul 2. Diferenta de 7-8% au reprezentat-o cei ce din diverse motive au trecut peste mesajul net anti-Basescu al Crinului, ce facea absolut previzibila optiunea sa din turul 2.

    Despre nisa a treia am spus. Daca un discurs modern citit cu talent de un escroc de mare valoare a convins, pai atunci din pacate vom mai avea cazuri d-astea. As compatimi pacalitii, dar atat timp cat nu s-au multumit cu pacaleala, ci au si adoptat discursul agresivo-mistocar al lui Basescu la adresa unor competitori decenti ca limbaj, nu ii pot considera doar niste biete victime. Realitatea este ca multora le crestea viteza sangelui prin vine cand Base „ii ardea cu talent” pe Moliceanu & Co. Sper ca se simt la fel de bine si acum, in postura cealalta. 😀

  5. vorbim de raul cel mai mic. Putem defini binele? Nu cumva ne cautam un MESIA? nu cumva n-am scapat de obsesia „tatucului”? Daca citim BINE Constitutia, puterile presedintelui sunt extrem de limitate. Decrete prezidentiale nu mai exista (cu exceptia contrasemnarii celor ale premierului -desmenari si revocari de ministri)!!! Chestia cu mediatorul si negociatorul? Incearca George Mitchell (senator US, extrem de respectat etc.. nu informator Secu, nu demnitar PCR la Anvers, nu.., nu..) sa faca ceva DE VREO 10 ANI in Orientul Mijlociu si nu poate, caci partile nu vor sa fie mediate/negociate ca sa para ca cedeaza ceva celeilalte parti. Deci daca-l aducem pe Mitchell in RO, va putea media?? Intre cine si cine? Intre un PSD care nu concepe sa nu fie forta diriguitoare, care este „ultimul bastion de protectie sociala” (n-am inteles niciodata contra cui protejeaza si pe cine protejeaza), care n-a avut un Bad Godesberg (care sa clarifice relatia muncii cu capitalul), care aluneca marxist tot mai spre stanga (daca-l credem pe Ponta) si o dreapta (din ce o fi formata??). Concluzied: nu cumva asteptam prea mult de la un presedinte -oricare i-ar fi numele si profilul politic- si [invariabil] asteptarile ne vor fi inselate caci nu putem avea un Mesia????

  6. joness, Udrea a fost mediatizata in toate intersectiile de catre panourile alea anti, nu de catre propriul partid, care a ascuns-o cat a putut.

    Comparatia Vosganian-Udrea intr-adevar poate e deplasata, de departe VV castiga la capitolul eleganta in discurs si prezenta (si atat). Superficialitatea amandorura mi se pare un numitor comun. Apropo, mie imi placea VV cand demarase UFD, omul era o speranta, ceea ce nu se poate spune despre Udrea, care niciodata n-a reprezentat o speranta pentru nimeni.

  7. Si inca din Grecia antica, „un discurs modern citit cu talent de un escroc de mare valoare va convinge”. Asta cere fisa postului, asta e meseria.

  8. joness, hai sa admitem ca cf dorintei lui Crin, PD dispare. Poate PNL sa aduca o contrapondere PSD? That’s the question? Ca daca nu poate, mai bine ramane PDL -cu sau fara PNL pe scena politica. Altfel ajungem intr-o noua era de stat social DINCOLO de puterile noastre efective. Acum, impostor sau nu, Mesia sau nu, Basescu a spus-o: am ajuns la sfarsitul sacului cu pomeni. Si este injurat si de PSD (care isi bazeaza viitoare guvernare pe sacul cu pomeni) si de PNL (care a contribuit la golirea rapida a sacului) MAI MULT pt. asta. In rest nu-ti contrazic nici argumentele nici opinia. Dar daca accepti ca s-a ajuns la fundul sacului, atunci e mai important sa vedem ce trebuie facut decat sa vedem cine a creat gaura cea mai mare in sac, cine nu l-a umplut cat trebuie, cine n-a vrut sa-l coasa, cine.. cine..

  9. @breb: poate ar merita sa studiezi un pic personajul Vosganian, fata de care vad ca ai o antipatie speciala. Eu cred ca este ceva mai mult decat un tip cu discurs elegant, fara a sugera prin asta ca o fi vreun economist de marca. Insa de exemplu, pe o cu totul alta tema, Udrea nu o sa reuseasca sa produca o pozitie precum aceasta http://vosganian.ro/?p=815 nici daca va trai 300 de ani. In fine, nu Vosganian e tema discutiei. 😛

    @prudent: ne departam mult de tema, ar trebui sa scriu alt articol pentru a iti raspunde la comentariul #8. Doar doua vorbe:

    1. Capacitatea sacului e fixa doar in conceptia birocratilor comunisti ce n-au produs niciodata in viata lor, ci doar au distribuit, pierzand pe drum un sfert in malai si furand inca un sfert;

    2. Bazandu-ne pe capacitatile maretei noastre natii, ne-ar trebui probabil vreo 50 de ani ca sa ajungem la nivelul dorintelor noastre de acum. Ne trebuie bani de la altii. Iar ca sa bage altii banii, e nevoie de INCREDERE. Uita-te la unguri ce reusesc sa se finanteze de pe piata libera desi au flituit FMI-ul si au un regim fiscal mai rau decat la nostru. Incearca sa gandesti in paradigma asta: cine crezi ca ar inspira incredere banilor de afara? Boc si Basescu, sau, sa zicem, Patriciu si Tariceanu? Tu daca ai vrea sa cumperi actiuni, la care firma ai cumpara?

    De fapt nu e nevoie de speculatii, pentru ca exista istorie si dovezi. Cei patru mentionati sunt cam de aceeasi varsta. Cati bani au facut primii doi si cati bani au facut ceilalti doi? Ce te-ar putea face sa crezi ca unii ce n-au facut bani pentru ei ar putea face pentru „natiune” si invers, in afara de mentalitatile luptei de clasa pe care toti le avem implantate undeva in mintea noastra?

    Cat despre Presedinte nici eu nu ii inteleg rostul. Dar exista, are autoritatea de a numi prim-ministrul, pe care Basescu a extrapolat-o inimaginabil de mult, iar votul pentru el trezeste cel mai mare interes.

    @breb #7: pai daca esti de acord cu ideea, sorry, n-ai dreptul sa te plangi. Vezi, unora pur si simplu nu le plac escrocii.

    Barbatsoi mi-a adus aminte de o chestie: comparatia Basescu – Constantinescu, favorabila pentru primul. Pe mine, afirmatia asta venita din partea unor oameni educati si cu pretuire pentru etica si civilizatie pur si simplu ma uluieste. Altele le mai inteleg, dar asta chiar ma lasa cu gura cascata.

    Ca si cand am spune ca mai bun e presedintele de bloc ce ne-a vrajit ca face si drege dupa care a furat toti banii si nu mai putem sa il dam jos ptr ca are o gasca ce il protejeaza, decat profesorul ce a fost inaintea lui si care a incercat sa fie cinstit, dar l-a doborat gasca de escroci smecheri ai primului… E fara cuvinte.

  10. Cum-necum mistourile lui Basescu indreptate impotriva lui Vosganian au dat roade. Nici Pogea [de care nu s-a mai auzit absolut nimic, nici macar dat ca exemplu in vreo dezbatere] si Vladescu nu au renumele lui, desi ei nu au nici pe departe cunostintele economice ale acestuia. Penibil a fost in noaptea turului doi, la antena 3 era invitat, si nu stiu cum s-a ajuns in situatia in care ailalti sa arunce cu noroi in el si sa-l faca cu ou si otet. Nu spun ca e perfectiunea, Doamne fereste!, dar mi se pare ciudat ca cei care il critica pe Basescu iau, uneori chiar pe nemestecate, criticile acestuia indreptate impotriva adversarilor politici.

    Cat despre subiectul principal, eu l-am votat pe Crin Antonescu in primul tur, iar in al doilea nu m-am dus. In 2004 eram foarte optimist legat de Basescu, dar m-a lamurit rapid care e scopul lui cand a inceput sa arunce cu laturi inspre Tariceanu.

    Personal cred ca PNL a pierdut schimbandu-l pe Tariceanu din frunte. Tariceanu e mai direct, cu picioarele in pamant si mai pragmatic. Crin e poet, vorbeste frumos, are idei schitate elegant, dar evita esentialul si actiunea. Degeaba imi spune ca „Basescu e rau, Boc e incompetent, am idei mai bune”, daca cele idei nu sunt expuse de nici un fel. Trebuie sa-l credem pe cuvant ca el are idei mai bune, ceea ce nu mi se pare ok.

  11. joness, doar constat, nu inseamna ca sunt de acord. Si nu ma plang de nimic, omul e mitocan cu apucaturi clare de militian dar si in fata acestei imagini sumbre, Geoana (si tot ce reprezinta gasca PSD) mi se pare inca si mai grotesc. Tragic, stiu.

  12. Nu admit nici scuza prin comparatie cu PSD-ul sau “am ales raul cel mai mic”. Votul este un drept, nu o damnare. Eu cand n-am avut ce vota, precum in turul 2, nu m-am dus la vot.

    Votul e un drept, desigur.
    Tu ai dreptul să nu votezi, dacă-ți pare că cei doi candidați sunt ugualmente detestabili. Eu am dreptul să votez împotrivă, atunci când ştiu foarte clar că nu îl vreau pe unul dintre cei doi.
    Nu sunt în situaţia să îl vreau neapărat pe X, ca să-l votez, dar ştiu clar că nu îl vreau pe Y, deci mă duc să votez împotriva lui.
    Nu pot spune să îl vreau pe Constantinescu, dar pot spune că nu îl vreau pe Iliescu.
    Nu pot spune că îl vreau pe Iliescu, dar pot spune că nu îl vreau pe Vadim.
    Nu pot spune că îl vreau pe Băsescu, dar pot spune că nu îl vreau nu îl vreau pe Geoană.
    Nu pot spune că îl vreau pe Geoană, dar pot spune că nu îl vreau pe Băsescu.

    Nu e vorba de a alege răul cel mai mic, ci de a alege ce nu vreau. (Unde a alege nu-i sinonim cu a vota.)

  13. Hai sa va spun ceva, ca sa terminam cu filozofiile, intr-un acces, sau abces, bahic, omul a vrut sa-si bage putin Botox in buze, deformare de familie, l-a oprit cu greu SPP-ul. Asa ca totul e vanare de vant. Ganditi la un nivel mult prea inalt. E pamflet totul. Am batut campii. joness, tu vorbesti despre oameni normali, sa nu exageram. Ma distreaza copios oamenii care chiar vorbesc serios despre personaj, suntem in plin Kafka si voi aveti probleme de constiinta. 🙂 Judeca luand in serios ce ti-am spus, nu ai ce sa juseci.

  14. @Dan: articolul nu e despre Basescu, ci despre cei ce l-au votat, oameni normali, si care acum se plang de un tratament pe care l-au sustinut si chiar votat atunci cand a fost aplicat adversarilor. Despre personaj oricum se vorbeste cam de 1 milion de ori mai mult decat merita. E la fel de complex si profund precum Elodia;

    @breb, diacritica: oricat va autosugestionati voi, ati pus stampila pe Basescu, nu pe „Jos Geoana”. Asa imi venea si mie sa il votez pe al doilea pe post de „Jos Basescu” dar m-am abtinut, pentru ca n-am votat niciodata PSD-ul si vreau sa ramana asa.
    In plus, Geoana e una dintre cele mai caraghioase sperietori posibile. Omul nici macar n-a avut vreodata ocazia sa arate ce odios e, ati votat un mitocan dovedit de teama unui potential odios. Nici macar nu sunt convins ca ar fi fost un presedinte mai prost decat Basescu. Are prestanta de presedinte, nu de brigadier-sef, vorbeste excelent engleza si are un discurs modern, conciliant. Plus talent dovedit de negociator.

    La moralitate tot un drac. Doar ca unul se gudura pe langa moguli pe cand celalalt e el insusi un mogul, si inca unul mare de tot, cu firma cu turnover de 30 mld Euro/an numita statul roman si armata personala de vreo cativa zeci de mii de securisti complet deasupra legii. Eu cred ca precum Churchill, ati impuscat ursul mai mic.

    @unombun: nu PNL-ul e subiectul articolului. La vremea respectiva Tariceanu parea plafonat la 20%, Crin era hotarat si venea pe o pista buna, pregatita inca din 2006, fara a putea fi agatat de guvernare. Cred ca mai curand au gresit la inceputul anului asta cand n-au avut curajul sa inlocuiasca vorbitorul cu un lider mai complet, gen Tariceanu. Dar sa vedem, deocamdata in paralel cu discursurile stil Sinteza Zilei incet-incet vad ca incep sa scoata si niste documente programatice, la inceput scurte si populiste, acum ceva mai complexe si mai logice. Parca exista si o constructie acolo, chiar daca abia vizibila.

  15. Cred ca parerea de rau ca nu a castigat Crin Antonescu este cauza atitudinii celor care l-au sustinut , vis-a-vis de votantii lui Base. Precizez ca , pe bune , n-am mai fost la vot de nu-mi aduc aminte cand ! Si stiu de ce precizez ! Toti uita , ciudat , sau poate chiar nu si-au dat seama , ca totul a fost o mascarada ! Un mare aranjament . Geoana s-a dus intentionat cu o seara inainte la Vantu , spre a-i servi Basescului mingea , si Crin a fost pastrat „curat”. Se mai poate folosi inca o data ! S-au inteles intre ei pe Romania . Restul e show ! !
    Sa fim seriosi , chiar credeti in bunatatea unuia in fata altuia , chiar credeti ca unul e mai breaaz ca altul ? Mie , sincer , imi sunt simpatici toti , sunt personaje excelente . Geoana , cu enervarile lui patetice , clamand interesele cetateanului , Basescu , piratul chior , cu aerul lui de betivan cumsecade care mai si spune din cand in cand lucruri „tari” si Crin , parand din alt film , intelectual idealist , frumusel , acceptand scrasnind din dinti mistourile la adresa numelui sau..Simpatici , pe bune , si-au facut treaba !
    Ii doare in cur de toata lumea ! ! ! 🙂
    Sper , spre o buna dreptate , sa vina si randul votantilor lui Crin . Caci , intr-adevar , sa speram ca cei ai lu’ Geoana , n-or sa mai apuce ….dezamagirea !

  16. Am votat cu Băsescu, ca bugetar am pierdut mai mult decât 25 % din salariu,…
    Articolul este bine scris, s-ar putea chiar să aveţi dreptate, s-ar putea dar, scuzaţi-mă dintre cunoştiinţele mele care au votat cu Crin Antonescu nu mi s-a părut niciuna să nu fie iremediabil naivă. Cum să fie Antonescu liber ? Cum puteţi crede astfel? Chiar nu vreţi să vedeţi cum e tras de sfori de Dinu Patriciu? Şi nu este singurul. Fiind din judeţul Prahova daţi-mi voie să afirm că ştiu şi amănunte necunoscute de presă. Încă mai am prieteni liberali.

  17. Si eu sunt pe jumatate din judetul Prahova, am prieteni liberali, ba mai si lucrez cu Rompetrolul ca furnizor de baza de vreo 8 ani. Crin Antonescu nu e tras de sfori de Patriciu, pot spune linistit asta. De fapt, autoritatea lui Patriciu in PNL e muuuuult supraevaluata de public. El singur a zis recent „am prieteni acolo dar nu am influenta”.

    Cam asa e, e mai aproape de modelul fraierului care da banii (fara sa fie exact asta!) decat de cel al mintii intunecate din umbra, asa cum il portretizeaza alde Base sau Tapalaga. 😀 😀

    Alta sperietoare, ce-i drept ceva mai consistenta decat bietul Geoana. 😛

  18. Am votat cu Constantinescu in 96. Mi-a parut rau mult timp dupa aia, Cand il aud acum perorand la antene mi se face chiar rusine pentru votul meu de atunci. Totusi, a fost cea mai buna alegere in situatia data. Lucrurile bune care s-au intamplat in perioada aia, cu tot circul aferent, nu s-ar fi intamplat daca ar fi castigat Iliescu. Debandada mai mare decat cea din 99-2000 nu cred ca se poate imagina.
    L-am votat pe Basescu si in 2004 si 2009. Multe sunt altfel decat imi doresc, debandada e aproape comparabila cu cea din 2000, dar lucrurile se indreapta, taras-grapis, romaneste, in directia corecta. Cu Eba si Udrea, la pachet cu Macovei si ANI samd, per total, e mult mai bine decat ce as fi avut cu Geoana, PSD, Voicu si ai lui. Asa ca cei care sunt acum disperati ca l-au votat pe basescu isi vor reveni doar in 2012, cand va castiga PSD-ul alegerile. Lucrurile astea nu se pot judeca decat in timp.

  19. @breb, diacritica: oricat va autosugestionati voi,

    Joness, aş aprecia să nu-ţi dai cu părerea despre procesele psihologice din mintea mea, mulţumesc. Aşa cum nici eu nu-mi dau cu părerea despre ce se întâmplă în mintea ta.

    ati votat un mitocan dovedit de teama unui potential odios.

    La fel, aş aprecia să nu-ţi dai cu părerea (şi încă la grămadă) despre acţiuni de-ale mele pe care nu ai avut ocazia să le cunoşti nemijlocit şi despre care eu nu am făcut nici o afirmaţie.

    Aş aprecia, în general, să te limitezi la a discuta comentariul, nu psihologia şi acţiunile comentatorului, cu atât mai mult atunci când nu cunoşti nici comentatorul, nici acţiunile şi nici psihologia lui.
    Mulţumesc.

  20. Ceea ce este de-a dreptul ciudat ( multi nu vor in ruptul capului sa recunoasca adevarul ), este ca in acele momente chiar existau oameni care vroiau sa voteze cu Crin si Geoana , ceea ce , dati-mi voie sa spun , era si a ramas o ciudatenie ! Evidenta era ca toti , dar toti , si din media si din politica se coalizasera impotriva unui singur om . Basescu era impotriva tuturor si era mai bun ca ei toti ! (daca tot spuneti ca aveti memorie )Asta era situatia emotionala din acel moment .Iar aceasta situatie a fost fabricata de mass-media si politicieni la un loc , in buna intelegere.Bineinteles ca si Basescu e bagat aici , si el stia si a acceptat ! Bineinteles ca oamenii au fost manipulati , dar a-i blama pentru asta nu este corect . Actiunile de manipulare psiho a maselor dau rezultate fara gres . Eu daca as fi fost in situatia de a-l fi votat pe base , as fi recunoscut ca am fost prostit si nu m-as mai fi plans . Dar asta e alta poveste…
    Ma amuz cand mai vad oameni care cred ca exista partide , ca exista grupuri de oameni in partide care lupta pentru…, ca putem data viitoare alegandu-l pe cutare sa indreptam…
    Exista o mare gasca de excroci penali care au pus mana pe romania si nu o mai lasa ! !

  21. Mai întâi contextul. Eu am votat Băsescu şi nu îmi pare rău. Dacă acum, după un an, îmi daţi iar să aleg între Băsescu, Geoană şi Antonescu, tot aşa votez. E un vot raţional, pentru ceea ce eu consider a fi răul cel mai mic.

    Cu toată mitocănia lui, nu consider că Băsescu este un preşedinte rău; mai degrabă unul mediu, peste Iliescu şi Constantinescu, mult sub ce ar putea să fie un „preşedinte ideal”. Cred că Antonescu şi Geoană ar fi mult mai departe de acest standard virtual.

    Marea problemă a guvernării actuale este incompetenţa cronică a PDL în materie de administrare a economiei. Nu ştiu dacă PSD sau PNL ar fi găsit oameni mai buni, nici nu vreau să intru în analize contrafactuale care sunt doar pierdere de vreme. Cert e că PDL nu are oameni capabili să administreze eficient economia naţională în vreme de criză, iar Băsescu se încăpăţânează să pună loialitatea oarbă înaintea priceperii.

    Acum la subiect. Inevitabil vor fi acuzaţii de tipul „uite ce fac ai voştri”. Au fost întotdeauna, indiferent cine a fost la putere. Singura diferenţă acum este că sunt mult mai multe căi de comunicare, iar dezvoltarea blogărelii le face vizibile pentru cei ce sunt online. Este o parte intrinsecă a politicii partizane, a democraţiei bazate pe partide politice, şi e normal să fie aşa.

    Că unii sunt mitocanii în acuzaţiile lor e iar inevitabil. Ăsta e nivelul societăţii, bunul simţ nu este la el acasă prin aceste locuri.

    Nu în ultimul rând, stârnirea unor sentimente de vinovăţie în rândul simpatizanţilor adversarilor este o armă electorală dintotdeauna. Acum este dusă la un maxim de prost gust prin utilizarea ei fără discernământ pe canale media aservite adversarilor celor două părţi. Întâmplător, cei anti-Băsescu sunt mai vizibili, că au mai multe staţii TV, audienţă mai mare şi chiar au un suport puternic al acuzaţiilor: e mai uşor să înjuri greşeli actuale decât greşeli trecute.

    Aşa că, nu văd unde-i problema. Toate-s vechi.

  22. Articolul meu nu se refera la cei ca tine sau ca Mihai, ci la cei ce par cumva uimiti si chiar suparati ca au devenit tinta tomatelor. Asa e, nu e nimic nou. 🙂

  23. Articol exceptional (subiectiv vorbind :)). N-am mai citit demult un comentariu cu care sa fiu suta la suta de acord. Nu stiu daca e bine sau rau, pur si simplu asta e.
    Keep rollin, joness.

  24. @joness. Am o mar eindoiala ca altii baga bani in Ro numai ca sa creasca numarului indemnizatiilor sociale sau ca nr. celor ce primesc mai mult de 3 indemnizatii sa ajunga la 100 000. Problema lui „sa ni se dea” nu poate fi ignorata. Caci ajungem sa avem parlament, guvern si presedinte functie de TOCMAI „sa ni se dea”. Si de increderea electoratului in cei ce intr-adevar vor „da”. Citeste te rog in aceasta cheie discursurile politicienilor de frunte si vei fi STUPEFIAT.

Spune-ţi părerea

