La colțu' străzii

Incompetenţa administratorilor Educaţiei…

Un comentariu

S-ar spune că Ecaterina Andronescu are şi ghinion, de ajunge mereu în centrul atenţiei ca exemplu negativ. Pe lângă propriile greşeli, i se mai sparg în cap şi cele ale subalternilor, funcţionari pe la diverse comisii. Exemplele cele mai recente sunt erorile de la tezele cu subiect unic, subiectele au fost greşit formulate în două rânduri într-un singur an, la română şi istorie. Doar că norocul şi-l mai face omul şi cu mâna lui.

Am auzit (pe surse, deh) că ministrul Andronescu se autoizolează de majoritatea echipei din minister, lucrând intensiv cu cei câţiva consilieri proprii în care are încredere, cu obiectivul utopic de a rezolva totul singură. Este destul de evident că doamna Andronescu se visează reformatorea şi salvatoarea educaţiei româneşti – la fel cum au făcut şi alţi miniştri. Mitul Spiru Haret pare să anestezieze buna percepţie a realităţii la mulţi dintre titularii portofoliului educaţiei. Ne trebuie un ministru care nu are impresia că ştie răspunsul la orice şi poate să facă singur totul.

Devine tot mai clar că orice schimbare pozitivă în educaţie trebuie să înceapă cu aparatul central al ministerului. Politicienii pleacă şi vin, dar rămân acolo, pe funcţii de decizie, aceiaşi oameni de mai bine de zece ani. Cei din vârful ierarhiei sunt deja prezentaţi drept experţi şi specialişti, au participat la toate programele de reformă, au coordonat şi au fost implicaţi în zeci şi sute de proiecte, unele cu bugete uriaşe, sunt slăviţi şi linguşiţi de toţi cei ce lucrează în domeniu. În timpul ăsta rezultatele şcolii reale sunt din ce în ce mai slabe, în contrast vizibil cu rapoartele triumfaliste ale funcţionarilor-experţi…

Să luăm exemplul subiectelor la tezele unice şi să încercăm descriem procesul cât mai simplu. Pentru faza finală sunt patru paşi:

  1. specialiştii formulează subiectul (folosind o procedură oarecare, stabilită anterior)
  2. secretariatul aşează textul în pagină, pune antet, pregăteşte care va să zică pentru publicare
  3. managerul (împreună cu consilierii) reciteşte, avizează, semnează
  4. subiectul pleacă în lume

Acum să particularizăm: e vorba de un text de trei rânduri. Trei rânduri au trecut pe la specialişti. Trei rânduri a redactat secretara. Trei rânduri a citit managerul. Nimeni nu a văzut erorile, într-un moment critic de funcţionare a sistemului. Astfel de ratări surprind cât de mare e incompetenţa administratorilor educaţiei: au avut de redactat corect trei rânduri, într-un moment critic pentru sistem. Au greşit în două cazuri din şase. Mai spuneţi-mi un domeniu în care se acceptă un grad de eroare de 33% pe operaţiuni simple în momente critice.

Reclame

Un gând despre „Incompetenţa administratorilor Educaţiei…

  1. Si, de fapt, sunt cel putin 3 randuri de specialisti: profesori, autori de curriculum (obiective, continuturi etc.), experti in evaluare (si in conceptia itemilor).

    Ceea ce e cu atat mai rau!

Spune-ţi părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s