După mai bine de trei ani de la iniţiere, legea privind programele de gestiune a problemei câinilor fără stăpân se află încă în procedură parlamentară. Proiectul a fost iniţiat de senatorul Marinescu (un traseist, s-a plimbat prin toate partidele, acum se află în PNL-PC, venit din PC) şi depus la Senat. Forma adoptată de Senat urma forma propusă de iniţiator şi susţinută de organizaţiile pentru protecţia animalelor, introducea doar două tipuri de intervenţie: cazarea câinilor în adăposturi, respectiv sterilizarea şi revenirea lor în stradă. Condiţii impuse pentru funcţionarea adăposturilor făceau practic imposibilă (prin costul foarte ridicat) implementarea acestei soluţii de către autorităţile locale. Rămânea deci doar sterilizarea, cu două mari probleme; prima este că lasă câinii în stradă, unde muşcă, a doua că într-un oraş ca Bucureşti nu există resursele necesare pentru a steriliza zecile de mii de câini mai repede decât pot ei să se înmulţească.
Proiectul a ajuns pe agenda Comisiei de administraţie a Camerei Deputaţilor, unde a fost reformulat într-o manieră acceptabilă. Astfel, Comisia a introdus posibilitatea eutanasierii ca metode de rezolvare a problemei, după modelul unor state occidentale: câinii sunt aduşi în adăposturi, iar dacă în termen de minim 14 zile nu sunt revendicaţi sau adoptaţi (mai mult pentru câinii cu vârsta de până într-un an), ei pot fi eutanasiaţi. Comisia a lăsat la consiliilor locale decizia dacă vor folosi sau nu eutanasierea, în funcţie de necesităţi (deci Consiliul Local poate opta pentru adăposturi sau sterilizare). De asemenea, Comisia a simplificat condiţiile pentru organizarea unor adăposturi decente, eliminând o parte din prevederile excesive adoptate de Senat.
La începutul lunii martie, proiectul de lege în forma adoptată de Comisie a ajuns pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputaţilor. Proiectul nu a fost dezbătut, pentru că în prezenţa gălăgioasă a reprezentanţilor unor organizaţii non-guvernamentale (aceleaşi ca întotdeauna pe acest subiect), deputatul Nicolaescu (PNL) a solicitat retrimiterea la Comisie, sub pretextul că nu a fost suficient dezbătută. Reamintesc, este un proiect de lege depus în 2007, şi chiar Nicolaescu şi-a început intervenţia spunând “Proiectul de lege este de mult timp în Parlament” şi finalizând cu “retrimiterea la comisie a acestui proiect de lege pentru trei săptămâni şi cu dezbateri serioase în comisii” (se pot vedea stenograma şi înregistrarea video pe pagina Camerei, la fişa proiectului de lege). Cu susţinerea PSD, a minorităţilor şi a unor deputaţi PDL, plenul a aprobat propunerea lui Nicolaescu.
Astăzi a avut loc la Comisia de Administraţie o audiere pe marginea acestui proiect de lege. Din relatările de presă, înţeleg că susţinătorul variantei Comisiei (cu eutanasiere) a fost ca de obicei prefectul Capitalei, iar susţinătorii variantei Senatului (fără eutanasiere) au fost aceiaşi reprezentanţi ai organizaţiilor pentru protecţia animalelor. Nu ştiu dacă mai urmează şi alte dezbateri, dar în curând Comisia va trebuie să adopte un raport. Opinia mea am mai spus-o: susţin eutanasierea câinilor fără stăpân, pentru toate motivele pe care le-am scris deja.
Anul trecut, când s-a mai discutat pe marginea acestui proiect de lege, am propus şi mecanisme de acţiune civică în favoarea acestei idei: scrisori către prefect, scrisori către parlamentari, semnarea unei petiţii, diseminarea informaţiei. Nu ştiu cât de mult a funcţionat; eu nu am primit răspuns nici de la prefect, nici de la deputatul meu (de la senator nu aştept, că e la închisoare). Însă prefectul susţine în continuare ideea, iar Camera a aprobat o formă decentă a legii. Mă gândesc că poate şi scrisoarile noastre au contribuit la ceva, aşa că voi relua această idee.
Acum ţinta este mai restrânsă: deputaţii, şi în special membrii Comisiei de Administraţie. Iată ce trebuie făcut:
Pentru membrii Comisiei de Adminitraţie
Deschideţi pagina Comisiei pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic a Camerei Deputaţilor, unde se află lista celor 31 de membri. Numele fiecăruia dintre ei este un link la pagina personală, unde se află adresa de email (în coloana din stânga, sub poză). Spre exemplu, adresa Sulfinei Barbu, preşedinta Comisiei, este sulfina.barbu@cdep.ro.
Alegeţi cât mai mulţi dintre deputaţi şi trimiteţi-le un scurt email. Vă sugerez următoarea formulă:
to: [email deputat]
subiect: susţin eutanasierea câinilor fără stăpân
corp mesaj:
Domnule/doamnă deputat,
Sunt [nume complet], cetăţean român. Vă scriu în legătură cu proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de ugenţă a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stapân, aflat pe agenda Comisiei pentru Administraţie, din care faceţi parte.
În forma avizată anterior de Comisie, proiectul include posibilitatea, la latitudinea autorităţilor locale, de a folosi metoda eutanasierii pentru gestionare problemei câinilor fără stăpân. Consider că este cea mai bună soluţie în contextul actual şi o suţin.
Vă solicit ca votul dumneavoastră să fie în favoarea acestei forme a legii.
Menţionez că urmăresc atent activitatea dumneavoastră şi că votul meu la alegerile din 2012 va ţine cont inclusiv de cum votaţi dumneavoastră, ca reprezentant al partidului din care faceţi parte, în chestiunile care mă interesează, precum această lege.
Aştept răspunsul dumneavoastră,
Cu respect,
Atenţie, unii dintre deputaţi au mai multe adrese de email şi probabil aceştia folosesc mai rar adresa oficială de la Cameră. Trimiteţi la toate adresele din pagină. Pentru cei care vor să rezolve toată Comisia cu un singur email, iată aici lista completă de adrese:
sulfina.barbu@cdep.ro, ion.calin@cdep.ro, ioncalin@yahoo.com, ionel.palar@cdep.ro, gheorghe.ciocan@cdep.ro, andras.edler@cdep.ro, edler.andras@yahoo.com, mapostolache@cdep.ro, victor.boiangiu@cdep.ro, boiangiuvictor@yahoo.com, dan.bordeianu@cdep.ro, marin.bobes@cdep.ro, cristian.buican@cdep.ro, sorin.buta@cdep.ro, bogdan.cantaragiu@cdep.ro, deputat.cantaragiu@gmail.com, relu.fenechiu@cdep.ro, vasile.gherasim@cdep.ro, zmb.gherasim@gmail.com, antonella.marinescu@cdep.ro, antonella_barbu@yahoo.com, dan.nica@cdep.ro, ioan.oltean@cdep.ro, cornel.pieptea@cdep.ro, neculai.ratoi@cdep.ro, denes.seres@cdep.ro, szilagy@rmdsz.ro, soporan.vasile@cdep.ro, deputat.vsoporan@gmail.com, v_soporan@yahoo.com, nicolae.stan@cdep.ro, claudiu.taga@cdep.ro, claudiu.taga@gauss.ro, eugen.uricec@cdep.ro, ecu777@yahoo.com, lucia.varga@cdep.ro, varga.lucia@yahoo.com, aurel.vladoiu@cdep.ro, deputat_vladoiu@yahoo.com, sorin.zamfirescu@cdep.ro, zgonea@cdep.ro
Pentru deputatul vostru
Aici ar putea să fie un pic mai complicat. Ştiu că sunt destul de mulţi cei ce nu ştiu numele celor doi reprezentanţi ai lor – deputatul şi senatorul. Nu-i bai, e un moment foarte bun să le aflăm. Mai întâi trebuie să identificăm Colegiul de care aparţinem. Nu am găsit un site care să facă acest lucru din două click-uri, dar iată câteva sugestii:
pe infoalegeri.ro este o hartă interactivă care permite găsirea colegiului şi chiar a câştigătorului alegerilor. Mi se pare cel mai uşor de folosit.(momentan nu funcţionează)- Pe pagina BEC se găsesc liste cu colegiile uninominale, pe judeţe. Deschideţi documentul cu judeţul în care locuiţi şi căutaţi adresa
- altă hartă este pe euroavocatura, dar de aici se poate doar colegiul
- un articol de pe realitatea.net ne dă pdf-urile cu împărţirea pe colegii, în care se poate căuta după adresă (ca în orice text, cu ctrl+f)
Orice metodă alegeţi, notaţi cele numărul colegiului pentru Camera Deputaţilor, unde găsim o nouă hartă. Cu un click pe judeţ ajungem la lista colegiilor; selectăm numele deputatului din colegiul nostru (după număr) şi în pagina lui avem adresa de email. Deputatul meu este Dumitru Chiriţă, de la PSD.
Acum formulăm mesajul, cu acelaşi model:
to: [email deputat]
subiect: susţin eutanasierea câinilor fără stăpân
corp mesaj:
Domnule/doamnă deputat,
Sunt [nume complet], cetăţean înregistrat în Colegiul uninominal nr. [nr colegiu], în care aţi fost ales. Vă scriu în legătură cu proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de ugenţă a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stapân, aflat pe agenda Comisiei pentru Administraţie, şi care va ajunge în curând în plen.
În forma avizată anterior de Comisie, proiectul include posibilitatea, la latitudinea autorităţilor locale, de a folosi metoda eutanasierii pentru gestionare problemei câinilor fără stăpân. Consider că este cea mai bună soluţie în contextul actual şi o suţin.
Vă solicit ca votul dumneavoastră să fie în favoarea acestei forme a legii.
Menţionez că urmăresc atent activitatea dumneavoastră şi că votul meu la alegerile din 2012 va ţine cont inclusiv de cum votaţi dumneavoastră în chestiunile care mă interesează, precum această lege.
Aştept răspunsul dumneavoastră,
Cu respect,
Cam atât pentru început. Cine vrea să facă mai mult, câteva sugestii:
- scrisoare către liderii de grup parlamentar. Aceştia sunt foarte importanţi pentru cum votează toţi membrii grupului. Găsiţi aici lista grupurilor, click pe fiecare, primul în pagină e liderul. Tot aşa, găsiţi adresa de email în pagina personală şi îi trimiteţi scrisoare după modelul de mai sus.
- scrisoare către mass-media, aşa cum scriam în articolul precedent
- scrisoare către prefect, dacă vreţi să-l mai îmbărbătaţi sau felicitaţi, văd că el e ferm pe poziţii
- diseminare, diseminare, diseminare. Anunţaţi-vă prietenii şi cunoştinţele despre care ştiţi că sunt de acord cu această soluţie raţională, pentru ca şi ei să procedeze similar.
Spor la treabă, stimaţi cetăţeni!

In conditiile in care in pagina este pus un semn grafic care pune un interzis clar peste caini la modul general sunt indreptatit sa cred ca urmatorul pas pe care o sa il propuneti dupa eutanasierea cainilor fara stapan este interzicerea la modul general al cainilor. In aceste conditii NU subscriu acestei initiative. Daca dispare semnul din pagina, mai discutam.
Da, e adevărat, poza e înşelătoare. Ne referim doar la câinii fără stăpân, să punem o poză cu aceştia.
OK, in acest caz subscriu 100%. Si o sa trimit acelasi mesaj si Primarului General pentru situatia cainilor fara stapan din parcul Herastrau din cauza carora nu mai poti plimba un alt caine pana in tarcuri.
Sustin propunerea ta si drept urmare am trimis mail-ul
Vezi ca denes.seres@cdep.ro si ioncalin@yahoo.com nu sunt bune
.
Sustin 150% (precum cincinalul facut in 4 ani jumate) propunerea si o voi populariza mai departe.
Sustin propunerea ta si te rog sa-mi permiti sa postez articolul si la mine pe blog. Multumesc.
CATEGORIC NU. Ar trebui pedepsiti mai degraba oamenii care lasa animalele pe strada. Asta e un indemn la genocid civic, nu la actiune civica. Peste scurt timp, probabil se va pune in vedere si eutanasierea oamenilor strazii, a oamenilor fara un loc de munca dupa aia, iar peste ceva timp poate se va cere si eutanasierea tuturor oamenilor care ne incurca. E trist ca am ajuns sa gindim asa. PACAT
Sunt curios daca postarea asta o va intrece pe aia de anul trecut la numarul de comentarii
@Cristi: Orasul e oras, haitele de caini care isi apara teritorii ce nu le apartin nu au ce cauta aici. Ma rog, nici la sat nu au ce cauta cainii vagabonzi, dar e prea mult sa cer satului romanesc asa ceva, fara urma de ironie. Nu mi se pare normal sa trebuiasca sa ocolesti strazi de frica cainilor. Comparatia ta nu isi are locul, deoarece omul are ce cauta la oras, e creatia lui totusi
Ovidiu, s-a strecurat o gresala, “astepte raspunsul dumneavoastra” ?
In rest, sustin, link-ul catre articol se afla la statusul meu de yahoo&skype, si in urmatoarele 5 minute o sa trimit mail la Comisie, si la deputatul din colegiul meu, pe care nu l-am votat, dar il cunosc, nea’ Prigoana.
@carp, Combo, kilroy, bujold: mulţumesc!
@Combo: la prima încercare, eu am primit eroare de la aproape toate adresele de la cdep (şi site-ul Camerei a mers foarte prost ieri), apoi am reuşit să le trimit tuturor. De la ioncalin@yahoo.com nu am primit mesaj de eroare.
@bujold: sigur, orice preluare a articolului e binevenită!
@unombun: se pare că nu
Până acum un am avut nicio înjurătură de moderat…
@loop: mulţumesc, corectez acum! La naiba, am trimis mesajul cu eroare
Se pare ca cineva ne saboteaza, am primit 14 mesaje de delivery failed de la postmaster @cdep.ro
Aşa am păţit şi eu ieri la prima încercare. Apoi am trimis după câteva ore şi a mers.
… sau poate aşa multe mesaje au fost trimise că s-au blocat căsuţele deputaţilor
@Ovidiu : O sa incerc sa trimit mai pe seara atunci.
@All : Dar ia spuneti, care sunteti interesati de o mica demonstratie spontana undeva unde ne este usor sa ajungem cat mai multi ?
Eu sunt sceptic. Atât în legătură cu eficacitatea metodei în general, cât mai ales cu posibilitatea să strângem prea mulţi oameni. Susţinătorii soluţiei raţionale sunt de obicei oameni mai ocupaţi şi mai strânşi cu timpul liber decât adversarii ei.
Ar fi mai interesant să urmărim dacă vor mai fi dezbateri la Comisia de Administraţie şi să anunţăm când se întâmplă, poate nu va mai fi prefectul singur contra Paulei Iacob şi alţii ca ea.
Sustin initiativa, bravo Ovidiu!
Am citit si aticolele de acum ~1an pe aceiasi tema, foarte bune dealtfel, am citit si comentariile si ca de obicei “iubitorii de animale” delireaza!
E incredibil cum cineva rational poate pune pe picior de egalitate omul cu cainele, poate decarta lozinci sforaitoare de genul “sunt si ei suflete”, “ce vina au ca s-au nascut”, “dumnezeu zicea ca (blablabla)”, “eutanasiati toti cersetorii, hotii etc”, cei care sustin eutanasierea nu iubesc animalele si sunt amenintati vehement cu eutanasierere, culmea, tocmai de catre “aparatorii sufletelor nevinovate”.
Uite-l si pe Cristi, comentatorul nr.6, 30 martie 2011 la 10:01 pm, care s-a strecurat aici si efectiv abeeaza, delireaza … unde e ratiunea domnilor?
Si sunt convins ca o sa mai intre si alti nebuni de genul acesta!
Au mailboxul full acum
De exemplu:
Vasile Gherasim
The recipient’s mailbox is full and can’t accept messages now. Microsoft Exchange will not try to redeliver this message for you. Please try resending this message later, or contact the recipient directly.
Acum se va vedea cat de des isi citesc parazitii emailul
Ptr mobutu: problema e ca omul e cel mai perfid animal existent pina acum. Isi ascunde violenta in spatele ratiunii. Ciinele e un simplu animal care lupta ptr supravietuire. Teoteric omul e inteligent si se crede si rational. Probabil de aceea crede ca isi poate permite sa faca ordine in jurul lui. Ciinele fara stapin e creat tot de ratiunea omului. Iau ciinele, il cresc, ii dau de mincare cit e bun de ceva: sa ma apere, sa ma binedispuna. Cind nu mai corespunde cerintelor mele ce fac cu el? Il arunc in strada. Urmeaza urmarirea si omorirea lui ptr ca deja ma incurca. Din pacate asta e rationamentul fiintei superioare: OMUL. Ne folosim de orice ptr a ne fi noua bine. Calcam orice in picioare ptr binele nostru. Felicitari maestre. Esti RATIONAL. Dar se pare ca decit atit. Nu imi plac ciini fara stapin, dar nu e vina lor ca exista, ci a omului descris mai sus. Cind va dispare specia superioara descrisa mai sus, probabil nu vor mai exista nici ciini fara stapin, deci nici paraziti ca mine care sa ii apere.
stimabile, sunt satul de vorbe goale, gargara si disctutii de dragul discutiilor.
ce spui tu acolo se aplica la tot ecosistemul, nu numai la caini … deci si la soareci, gandaci, gaini, porci, vaci, mistreti, cerbi, ursi, plante etc.
probabil ții discursuri d-astea bombastice cu pulpa de pui printre dinți.
long story short: cainele maidanez, fara stapan nu are ce cauta liber printre oameni prin casele lor, orasele.
este un dăunător și trebuie tratat ca atare.
eutanasierea e cea mai ieftina si eficienta metoda.
restul sunt frectii la piciorul de lemn mioritic.
Exact cum am spus: rational si atit. No comment.
@cristi
pai cred ca vedem foarte clar rezultatele abordarii “umaniste” ale problemei: oameni mancati de vii, efectiv, copii si batrani. e clar ca nu functioneaza “solutia” castrarii (si e si vechea vorba ca nu ne reguleaza ci ne musca).
hai sa nu incepem totusi iarasi vechea discutie: sunt si ei suflete, nu e vina lor, omorati violatorii, criminalilor, sunteti bolnavi pshici etc etc etc.
din punct de vedere al sanatatii umane, cainii vagabonzi (ca si pisicile, sobolanii, tantarii, vrabiile, porumbeii etc) sunt PARAZITI. adica “pest”, cum le zice pe limba engleza. si in permanenta numarul lor trebuie redus, iar accesul lor interzis in zone sensibile (spitale, cantine, restaurante, parcuri etc).
stiinta sanatatii umane nu include “oooooohhh, so cute this little doggie” ci vine cu un verdict sec “poate transmite paraziti periculosi pentru sanatatea umana, deci trebuie eliminat”.
@dracu
Am mai spus. Nu imi plac ciini fara stapin. Nu ii agreez. Sint in total dezacord cu cei care vor ciini pe strada, cei care atunci cind apar hingherii ia ciini de pe linga bloc, ii baga in apartament sa ii scape, iar dupa aia le dau drumu inapoi pe strada. Din pacate, din cauza unor oameni de genul asta sufera altii: si oamenii si ciinii. Cu asta nu sint de acord. Eu as propune alta solutie: adunarea tuturor ciinilor de pe strazi, castrarea lor si pastrarea in adaposturi. Nu sa le dea drumu inapoi pe strada. Iar ptr posesorii de ciini (cum sint si eu) as obliga “cip-area” ciinilor (pe cheltuiala stapinului, bineinteles). Iar atunci cind se va gasi un ciine pe strada sa se dea amenzi suficient de mari incit sa nu mai aiba nimeni inconstienta de a da drumu la ciini pe strada atunci cind se satura de el. Vinovat de ciini pe strazi ramine omul. Deci el trebuie pedepsit primu. Din pacate ratiunea nu e suficienta la om. Omul stie de frica ca orice animal (din pacate ptr noi – oamenii). Deci acolo trebuie umblat. Daca se vor eutanasia ciinii de pe strazi nu se va rezolva si problema lor. Azi eutanasiez 1000, miine vor fi la loc. Ptr ca sint multi oameni “rationali” care se vor satura de patrupedele lor si le vor da drumu pe strada. Din cauza asta ma opun eutanasierii ciinilor: ptr o consider “frectie la picior de lemn”. Vrem sa scapam de cinii pe strazi? Propunerea mea ar fi o solutie. Nu zic ca e cea mai buna. Dar oricum, cred ca ideea mea e mai buna decit “genocidul” ciinilor fara stapin.
Propunerea facuta de tine s-a mai discutat si e o aberatie in situatia actuala a romaniei:
Numai in bucuresti se estimeaza vreo suta de mii de maidanezi.
La nivelul intregii tari sunt probabil minim un milion.
Prinderea unui milion, construirea de adaposturi pentru un milion, intretirea respectivelor adaposturi, logistica/managementul adaposturilor, hrana, deparazitarea, sterilizarea si ingrijirea medicala pentru un milion, etc etc costa ENORM.
Iar durata de viata a unui caine este de ~10 ani ceea ce presupune inchisoare pe viata si COSTURI ENORME pentru niste paraziti/daunatori.
De unde bani moncher?
Asta in conditiile in care taiem alocatiile pentru copii, pensiile pentru batrani, sumele pentru ingrijitorii de oameni bolnavi, etc in general o romanie saracita, aflata la limita subzistentei.
Sefe, utopia … ce propui tu nu se face nici in tarile bogate/civilizate.
Ca sa nu mai zic de faptul ca restul speciilor distruse de om (pentru hrana, pentru bani, pentru placere etc) nu au “norocul” unor asemenea “adaposturi”. Ipocrizie?
Da, dupa ce-i omoram pe toti solutia adaposturilor este buna.
Dar nu inchisoare pe viata cum propui tu, ci la o luna daca nu este adoptat – eutanasie.
@cristi
asa cum spune si mobutu, sumele sunt enorme. o socoteala facuta cam din burta: 200E/caine/luna in adapost. unii zic 300, da hai sa lasam 200.
la 1 mil caini in tara: 200.000.000E/luna
pe an: 2.400.000.000E
hai sa zicem ca am exagerat, si nu-s 1 milion de caini in strada, is doar jumate. asta inseamna o cheltuiala de “doar” un miliard si doua sute de milioane de euro pe an.
nu stiu ce parere ai tu, da io as cheltui banii astia pe altceva.
asa ca solutia cea mai rentabila ramane eutanasierea (7E-10E/caine, si ii platesti doar o data, nu in fiecare luna), impreuna cu masuri punitive pentru cei care abandoneaza caini. plus ca sunt anumite subproduse (pielea) care ar putea fi chiar valorificate.
nu mai spune, te rog, ca eutanasia e ineficienta in comparatie cu alte masuri, pentru ca e o metoda destul de radicala. un caine eutanasiat nu poate fi adoptat de 15 mii de ori de ONG-uri si babe nebune, care sa ii dea drumu a 2-a zi pe strada. e cu siguranta cea mai eficienta metoda, fiind radicala.
sunt de acord cu toate celelalte masuri care trebuie luate impotriva umanilor, dar singura rezolvare rezonabila (santate/cost/protectia animalelor) ramane adunarea lor de pe strada in masa, oferirea spre adoptie timp de x zile, si eutanasierea celor neadoptati. solutie practicata in cam toata lumea, de altfel, inclusiv tarile civilizate.
scuze, uite chiar am cautat cat se cheltuie ACUM cu cainii:
intre 100 si 200E/luna.
In fiecare an, Romania cheltuie intre 1 si 2 miliarde de euro pentru intretinerea cainilor vagabonzi!!!
eutanasia facuta de catre un medic veterinar, la o clinica specializata si in cele mai “umane” conditii este in jur de 100-150E.
deci cu o zecime din banii cheltuiti in momentul actual ar putea fi eutanasiati in cel mai bland mod posibil toti cainii vagabonzi.
dracu, vrei sa zici 10-15 euro per eutanasiere (ai pus un zero in plus).
dar la cantitate mare sigur primesti discount
@dracu
Daca astea sint costurile nu merita facute. E mai simplu sa se lase ciinii in pace si sa se reorienteze banii spre ceva util.
Cristi, “să lase câinii în pace” nu este o soluţie, pentru simplul motiv că ei, câinii, nu lasă oamenii în pace.
Doar în primele două luni ale anului 2011 s-au prezentat la spital în Bucureşti 1468 muşcate de câini fără stăpân, dintre care 274 copii. Acestea sunt doar persoanele care s-au prezentat, sunt destul de mulţi cei care nu o fac. Sunt şi mai mulţi cei care sunt atacaţi, dar scapă fără muşcături. Şi încă mai mulţi cei care pur şi simplu au trebuit să ocolească zone cu câini pentru a ajunge unde au treabă.
Să nu mai vorbim de bolile pe care le pot transmite câinii neîngrijiţi. Sau de rahat. Un câine face în medie 50g de rahat zilnic. 100.000 de câini fac 5 tone de rahat zilnic. Materii fecale se duc în apa freatică şi rahatul rămâne pe străzi, deranjând nu doar când e proaspăt, ci şi când se usucă şi se adaugă la poluarea oraşului.
Cumva trebuie luaţi de pe stradă, aceasta e problema.
@mobutu
alea sunt costurile la clinicile veterinare din uk sau usa, cand de banii aia scapa si de cadavru, il trimite la somn ca pe condamnatii la moarte, si in timp ce infuleca o fleica si ii face masaj.
@cristi
io i-as lasa in pace, da nu ne lasa ei pe noi
Am trimis si eu azi
Your message did not reach some or all of the intended recipients.
Subject: sustin eutanasierea câinilor fara stapân
Sent: 4/3/2011 12:28
The following recipient(s) could not be reached:
Neculai Ratoi on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Denes Seres on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Vasile Soporan on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Nicolae Stan on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Eugen Constantin Uricec on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Aurel Vladoiu on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Ionel Palar on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Gheorghe Ciocan on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Marin Bobes on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Sorin Gheorghe Buta on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Vasile Gherasim on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Dan Nica on 4/3/2011 12:32
The message could not be delivered because the recipient’s mailbox is full.
Sper doar sa se fi umplut de ieri pana azi..
Am primit un raspuns:
From: Catalin Croitoru [mailto:catalin.croitoru@cdep.ro]
Sent: Mon 4/4/2011 09:53
To: Irimie, Simona
Subject: FW: Foarte important! Rugam transmiteti destinatarilor
Un parlamentar are datoria de a reprezenta pe toti cetatenii Romaniei. Majoritatea zdrobitoare a celor ce mi-au scris(si sunt cateva sute) au o opinie exact contrara cu a dumneavoastra. De fapt sunteti unicat. Dumnezeu sa va lumineze !
Domnul Croitoru minte! A mai primit cel puţin un mesaj similar, al meu.
Tie ti-a raspuns ca esti singurul?
I-am raspuns
Domunule Croitoru,
Va multumesc pentru raspuns si in acelasi timp ma surprinde foarte mult faptul ca nu ati mai primit din alta parte o opinie identica cu a mea. Eu cunosc foarte multe persoane care doresc rezolvarea problemei haitelor de caini de pe strazi, eu personal am facut mai multe reclamatii la telefon si chiar in scris. Aveti vreun raport al numarului de bucuresteni care se plang zilnic autoritatilor ca sunt agresati de caini sau ca nu pot sa se plimbe din cauza cainilor in numar excesiv de mare pe strazi? Ati citit comentariile din articolele despre aceasta tema aparute – de exemplu pe Hotnews?
Eu doresc rezolvarea acestei probleme pentru o capitala si orase curate, la fel cum exista in Occident. Solutia sterilizarii si reteritorizarii nu este functionala, daca era functionala nu aveam acum haite de caini pe fiecare strada in Bucuresti si mii de oameni muscati si agresati zilnic. Oamenii acestia (si eu inclusiv) condamna clasa politica pentru problema existenta si pentru taraganarea gasirii unei solutii viabile. Care sunt prioritatile clasei politice – cainii maidanezi sau oamenii care sufera constant de pe urma cainilor maidanezi – prin lipsa de zone sigure pentru copii, prin poluare, mizerie?
Multumesc,
Mie nu mi-a răspuns nimic. De altfel, niciun deputat nu mi-a răspuns.
Dar nu am primit mesaj de eroare de la adresa lui, de unde deduc că a primit mesaju.
Frumos mesajul tău de răspuns, sunt curios dacă va reacţiona!
Mie mi se pare ca feedbackul primit pe aceasta initiativa (sau oricare alta) da masura calitatii parlamentarilor nostri. Atat de mult le pasa ca nici macar nu ii intereseaza ca inboxul lor nu poate primi mesaje. Si chiar daca le primesc nici macar nu se sinchisesc de o minima politete a unui raspuns automat.
Nu stiu cine e domnu’ respectiv dar merita macar un premiu simbolic pentru ca a raspuns.
Catalin Croitoru este deputatul ales uninominal in colegiul 10 unde votez eu.
Se vede clar de partea cărei tabere este deputatul vatalin croitoru.
Fraza: “Dumnezeu sa va lumineze!”, alăturată mesajului său pro-maidanist este mai jmult decat elocventa.
Quel imbecile.
@Simona: rectific, probabil nu minte. Cătălin Croitoru nu este în Comisia de Adminsitraţie, deci eu nu i-am scris, şi nici ceilalţi. S-ar putea să fii singura persoană cu capul pe umeri din colegiul tău
Asa e la noi, prea putina lume se mobilizeaza sa faca ceva chiar daca nu le convine situatia.
Oricum nu ar trebui sa se bazeze pe mail-urile primite ci pe situatia “din teren”: mii de oameni muscati, mii de reclamatii zilnice. Sau ei nu traiesc pe lumea asta?
Respectul pentru dreptul la viata, in orice forma s-ar manifesta aceasta, nu are nevoie de justificari, de argumente!!!
Si totusi, in cazul cainilor ramasi fara stapan, ‘solutia finala’ bantuie inca mintile unora care se incapataneaza sa nu ‘priceapa’ nici CELE MAI LIMPEZI, MAI CONCRETE SI INTR-ADEVAR PUTERNICE ARGUMENTE aduse in sprijinul programului STERILIZARE, IDENTIFICARE, INREGISTRARE SI RETURNARE.
ACEST PROGRAM (STERILIZARE, IDENTIFICARE, INREGISTRARE SI RETURNARE) rezolva problema inmultirii necontrolate a cateilor cu sau fara stapan PE TERMEN LUNG, ELIMINAND in primul rand FACTORII care o genereaza!!!
COSTURILE pentru derularea programului cu MAXIMA EFICIENTA SI REZULTATE CONCRETE DE DURATA sunt INCOMPARABIL MAI MICI decat cele pe care le presupun eutanasierea si incinerarea!!!
ASA-ZISA PROPUNERE, cu pretentie de solutie, DE A EUTANASIA CAINII FARA STAPAN inseamna in spatiul real O ACTIUNE DE MOMENT, CU ‘REZULTATE’ DE MOMENT, ABSOLUT SUPERFICIALE!!! NU REZOLVA NIMIC DIN FONDUL PROBLEMEI!!!
SI STIM ASTA CU TOTII!!!
Ma abtin de la acuzatia, desi nu sunt departe de idee, ca EXISTA INTERESE FINANCIARE in anumite CERCURI CARE SUSTIN ACTIUNEA DE A EUTANASIA, IN CIUDA CARACTERULUI NEPRACTIC SI INEFICIENT AL ACESTEIA. Putem fi oare mai lacomi, mai sterpi?!
Suntem energie si suntem intr-o stransa legatura unii cu altii si cu planeta care ne gazduieste, chiar cu spatiul specific in care ne derulam existenta marunta.
Avem macar atata minte si spirit incat sa recunoastem ca suntem primii responsabili pentru problema aici in discutie si sa o gestionam cu respect pentru dreptul la viata a unor fiinte care nu se pot apara si care totusi si-au castigat calitatea de CEL MAI BUN PRIETEN AL OMULUI?!
M-am abţinut să şterg mesajul, deşi e plin de majuscule, fac o excepţie de data asta. Dar nu e politicos să răcneşti la auditoriu!
M-a amuzat ideea asta: eutanasierea nu rezolvă fondul problemei. Ba tocmai fondul îl atacă, adică animalele.
Eutanasierea are ca avantaj principal că ia câinii de pe stradă acum. Metoda aia cu reîntoarcere în coadă exact asta face, duce câinele înapoi. Ori scopul e să dispară de pe stradă!
Ca eficienţă, e discutabil ce e mai rapid, eutanasierea sau sterilizarea, adică ce se poate face cu costuri mai puţine şi mai repede decât se înmulţesc, să-i omori sau să-i sterilizezi. Aş zice că e mai uşor să-i eutanasiezi.
În fine, costurile. Eutanasierea unui câine e mai ieftină decât sterilizarea unui câine.
Partea cu “Suntem energie si suntem intr-o stransa legatura unii cu altii si cu planeta care ne gazduieste, chiar cu spatiul specific in care ne derulam existenta marunta. ” ţine de credinţele fiecăruia. Eu nu cred asta. Dar dacă tu crezi, Teo Ela, nu cumva şobolanii sunt şi ei energie? Gândacii? Ploşniţele? Puricii? Nu vrei să fii în strânsă legătură şi cu aceştia? Nu vrei să-i păstrăm pe toţi pe străzi, unde îşi derulează existenţa lor măruntă?
La costuri intra si vaccinurile anti rabic cu care sunt vaccinati toti cei care sunt muscati de caini. Si tratamentul in spitalele de stat a celor mai grav raniti.
Ovidiu,
Faci foarte bine cand enumeri toti daunatorii consacrati: şobolani, gândaci, ploşniţe, purici etc.
Dar ipocrizia si nesimtirea asa zisilor “iubitori de animale” este infinita, intrucat ei propavaduiesc “dreptul la viata” in acelasi timp in care mananca alte animale care au si ele acelasi drept la viata!!!
Vezi gaina, porcul, vaca, peștele, fondul de vanatoare etc.
Sunt niste nesimtiti ordinari si niste manipulatori infecti, vezi minciunile debitate si de “iubitoarea de animale” pe nume “teo ela” care vine cu aberatii matematice cum ca eutanasia este mai scumpa decat sterilizarea, vaccinarea, deparazitarea, returnarea (!!!), identificarea (!!!), inregistrarea (!!!) etc.
ABERAȚII!
Din ce scrie în Evenimentul Zilei, se pare că au luat decizia raţională la Comisie. Aştept să văd şi actualizarea fişei pe site-ul Camerei.
Din câte am înțeles, doar cânii agresivi sau bolnavi vor fi eutanasiați, restul trebuie să ajungă în adăposturi. Adică aproape la fel ca și până acum.
Pana nu vad, nu cred. N-ar vrea Basescu sa isi dea demisia, asa cum spunea, si sa revina la primarie? M-as bucura de doua ori.
În Evenimentul scrie că au păstrat forma ultimă a Comisiei, cu posibilitatea eutanasierii tuturor câinilor, la latitudinea autorităţilor locale.
Va puteti inscrie si pe alesii voteaza la http://www.alesiivoteaza.ro/blog/?p=462 pentru a primi informatii despre acest proiect. De indata ce informatia este publica in siteul Camerei, aplicatia va trimite un email. Poate merita sa incercati.
Eu nu prea mai inteleg nimic.
Pana la urma se pot eutanasia TOȚI cainii fara stapan sau numai cei “bătrâni, agresivi sau bolnavi incurabili.” ???
Vezi http://www.gandul.info/news/elena-udrea-ca-ultima-solutie-as-accepta-si-eutanasierea-cainilor-8133968
Cei de la adapostul Horezu au spus, mai demult, ca mancarea zilnica pentru cei 2.000 de caini de acolo costa 2.000 de lei. Zilnic, da?
Votez pentru strangerea tuturor cainilor fara stapan de pe strazi, evaluarea lor medicala si comportamentala, oferirea spre adoptie si eutanasierea dupa 14 zile, daca nu sunt adoptati. Mai votez si pentru eutanasierea urgenta a tuturor cainilor agresivi si bolnavi, irecuperabil de agresivi si de bolnavi.
Eu sunt acum in Braila si este jale si la mine.
E interesant cat de mult pare a se fi schimbat opinia publica in cateva luni, cel putin din comentariile de pe acest blog. E adevarat ca si numarul cainilor de pe strazi a crescut semnificativ in aceeasi perioada, asta vad cu ochiul liber. O fi vreo legatura?
Mi-a raspuns domnul Croitoru
“mergand in diractia asta si in acest spirit, fiti convinsa ca in curand vor veni unii care o sa doreasca orase “mai curate”, adica mai putin aglomerate, mai depopulate si vor spune ca solutia cea mai eficienta va fi eutanasierea celor saraci, bolnavi, agresivi, etc.,
Imi produceti un imens sentiment de mila. Numai Dumnezeu va mai poate lumina, daca veti fi capabila sa simtiti vreodata sentimentul dragostei neconditionate pentru tot ceea ce este creatia Lui.”
I-am raspuns bineinteles dar sunt extrem de dezamagita.
“Inseamna ca cei din Occident va produc si ei aceasta mila, ca eutanasiaza cainii fara stapan dupa cateva zile de stat in adaposturi?
Acesta fiind singurul dumneavoastra argument pentru o alegere pe care ati facut-o – fara sa va pese de mizeria de pe strazi si de miile de oameni muscati? “Oamenii acestia (si eu inclusiv) condamna clasa politica pentru problema existenta si pentru taraganarea gasirii unei solutii viabile. Care sunt prioritatile clasei politice – cainii maidanezi sau oamenii care sufera constant de pe urma cainilor maidanezi – prin lipsa de zone sigure pentru copii, prin poluare, mizerie?”"
Exact ce spuneam mai sus, imbecilul catalin croitoru, politician ce trage șforile in numele nostru, este el însuși un animal, un sub-om.
Simona, pe lângă ce i-ai răspuns mai trebuia să adaugi și întrebarea “ce caută doamne-doamne în relația politician-alegător?”
Mor de nervi când văd ce specimene subretardate ajung să ne conducă.
“Domnule Croitoru,
Sincer inteleg cu greu cum cineva sustine ca este “uman” ca un caine sa traiasca in strada, uneori fara sa aiba ce manca, batandu-se cu alti caini si pe urma cu rani deschise. Am vazut de nenumarate ori asemenea imagini, vi se pare “omenesc”?
Argumentul ca “orice viata e importanta” are ca si contra argument uciderea animalelor pentru carne.
Daca dumneavoastra nu sustineti eutanasierea, va rog sa gasiti alta solutie pentru curatarea cainilor de pe strazi. Autoritatile si legiuitorii trebuie sa asigure siguranta cetatenilor lor, care in acest moment este grav periclitata de haitele de caini de pe orice strada din Bucuresti. Pana acum legea sustinea sterilizarea si reteritorizarea dar NU este eficienta si haitele de caini se inmultesc constant.
Eu cred ca dumneavoastra ar trebui sa va concentrati mai mult pe nevoile alegatorilor dumneavoastra, pe cele a celor multi care nu va scriu mail-uri. Ar trebui sa existe situatii obiective in Parlament cu numarul de plangeri si de oameni agresati, iar asta ar trebui sa va oblige sa gasiti o solutie imediata.
Contrar domnului Arsenescu, eu am vazut orase civilizate in Occident unde nu era nici un caine pe strada. Consider ca acest lucru ar trebui sa fie normal si pentru Bucuresti, capitala in care cresc copiii nostri.
Simona Irimie
“
http://alteopiniisiganduri.blogspot.com/2011/04/solutia-unor-ai-unor-ong-uri-pentru.html
uite-o si pe nebuna asta:
http://www.antena3.ro/romania/brigitte-bardot-le-a-scris-deputatilor-romani-eutanasierea-cainilor-va-aminti-de-trecutul-dictatorial-al-tarii-voastre-122524.html
http://alteopiniisiganduri.blogspot.com/2011/04/continuare.html
paraziți sunt și unii oameni, prin simpla lor gândire și nu mai are rost sa spun mai multe…
animalele au fost lăsate pe pământ ca sa ne ofere noua companie și dragoste, dar alții de unde sa știe ce înseamnă asta, nu-i asa?
viata este un dar de la dumnezeu nu de la noi, deci el este singurul care are dreptul sa o ia
deea, ia-ti un sobolan si un gandac de bucatarie – viata de la dumnezeu! – sa-ti ofere companie si dragoste.
deea, du’te la biserica si discuta cu babele de acolo porcăriile scuipate de tine.
noi vorbim de prefectură și tu vii să ne spui de sulă.
îți doresc companie și dragoste din partea celorlalte animale mai puțin norocoase: șoareci, găini, pui, vite, porci, insecte, etc.
ipocrito.
Dacă vreți să vedeți prostie în stare pură vizionați filmulețul:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8496890-video-vor-cei-care-protesteaza-fata-eutanasierea-maidanezilor-marinescu-tranformam-cainele-comunitar-caine-utilitar-care-protejeaza-parcarile.htm
Efectiv te crucești.
Doresc sa se legifereze aceasta lege!Sunt obligati stapanii de animale cand ies cu cainii sa le puna botnita,sa adune mizeria de pe strazi,sa-si sterilizeze animalul si asupra acestor caini salbateci,crescuti in haite ca si lupii nu se iau masuri.Avem dreptul sa ne aparam asupra unui atacator canin ca si a unuia uman,aflati fiind in legitima aparare.Unii caini au ucis oameni.
Cei care salveaza vieti umane sunt caini dresati,ai politistilor sau ai stapanului si nu un maidanez strain,infometat si uneori turbat.Ori macar sa fie legati ca sa nu mai cutreiere bezmetici pe strazi,caci in haite sunt periculosi.Nu vorbim de un catelus frumos,linistit,izolat,care se gudura pe langa om,cersind imbunat mancare,mangaiere si iubire,ci vorbim despre caini salbaticiti,infometati,fara frica omului,adevarate fiare salbatece.
Daca va este mila de cainii comunitari care castrati sau necastrati sunt un pericol, interesati-va si de soarta altor animale, care dupa ce sunt exploatate sfarsesc macelarite si consumate de catre majoritatea dintre noi. Nu vreau sa fiu partas… Urmariti pe You Tube filmulete explicite, introducand cuvantul abattoire. Vorbind de constiinta… Vizionare placuta… Iar multi caini ai hranim cu produse din carnea acestor animale. Cand pe strazi vom avea turme de oi si vite fara stapan vom fi o tara bogata, fara grija zilei de maine… Copii mei au fost muscati de cainii comunitari si au urmat tratament. Cine a suportat costurile?… Cum preveniti acest lucru? … Si eu am caine si de multe ori am renuntat sa-l scot la plimbare din pricina acestor haite. Castrati sau necastrati, acesti caini prezinta un pericol, este de ajuns sa latre unul iar ceilalti se antreneaza in atac. Va rog sa vorbiti si de victimele umane, cati oameni sunt muscati zilnic in tara, cine ai protejeaza si cine suporta acele costuri in aceasta situatie de criza?… Cainii vagabonzi nu au ce cauta pe strazi, acest lucru il observati si in tarile europene. Puneti omul inainte de toate, aveti grija de copiii si oamenii fara adaposturi, care traiesc asemenea cainilor, copii abuzati, disparuti, de oamenii necajiti, flamanzi, bolnavi, batrani, mergeti intr-un spital de copii sa vedeti suferinta, adoptati copii orfani. Natalitatea romanilor este in scadere, bine ca ne compensam cu natalotatea cainilor nostri… Care sunt cauzele si care vor fi rezultatele acestor statistici? Nu mai avem ochi pentru suferinta umana dar fluturam cuvantul constiinta. Incepeti cu omul… Cainii comunitari nu au ce cauta pe strazi. Aveti grija intai de oameni.
Pingback: Ghid despre ceea ce inseamna un bun cetatean al unei tari | La colţu' străzii