În primul rând, oricine încă mai crede că Antonescu chiar are vreo şansă ar face bine să se uite atent la şerpişorii lui Turambar. În turul 2 vom avea de ales răul cel mai mic între Băsescu şi Geoană. Mă bătea gândul să stau acasă, dar m-au convins azi lideri pe stil nou ai PNL, Antonescu şi Orban, că e mai bine să votez Băsescu.
Acum ceva vreme Antonescu m-a convins să nu-l votez prin declaraţiile linguşitoare la adresa comunistului reformat Iliescu şi prin lipsa de viziune de care vorbeam aici. Astăzi Crin a revenit cu alte declaraţii, consemnate de Gândul, prin care spune că ar fi gata să voteze Vadim sau Becali contra lui Băsescu. Mai aflu şi că liderul PNL a făcut o ruşinoasă şi absolut condamnabilă paralelă între Rodica Culcer şi Revista 22 şi România Mare. O astfel de enormitate în descalifică definitiv, fără să mai vorbim şi că se întâmplă în condiţiile în care păpuşarii din spatele lui Antonescu tocmai au transformat Cotidianul într-o copie a haznalei lui Vadim…
Tot Gândul ne aduce şi declaraţia halucinantă a celuilalt corifeu al liberalilor, vicepreşedintele Orban (mai urmează Nicolai să ne spună vreo enormitate). Cu mitocănia-i caracteristică, Orban ne spune că „pe Băsescu îl votează alcoolicii, ţiganii şi prostituatele“ (aştept să văd reacţia organizaţiilor de romi şi a presei la această afirmaţie, dacă va fi vreuna). Şi cu mine, domnule Orban, şi cu mine, m-aţi convins!
8 noiembrie 2009 at 7:22 pm
Si cu mine.
Declaratia completa a lui Crin este in filmul de aici pe la minutul 30:00 fix.
Tot acolo, la minutul 38:45, in viziunea lui Crin Antonescu, “Andreea Pora, Rodica Culcer … exista oameni care in ultimii 5 ani au transformat Revista 22 in ceva gen Romania Mare”.
Penibil.
8 noiembrie 2009 at 7:53 pm
Si eu votez cu Basescu, liberalii sint ultimii oameni, Antonescu e dus cu pluta, Orban stim cu totii, de Nicolai ce sa mai zic?
Dar serpii lui turambar mi-au dat fiori pt. turul 2. Cred ca trebuie sa votam, unii din noi, cu crin in turul 1, poate nu intra geoana in turul 2, ca el e cel mai periculos. Si votam cu basescu in turul 2.
Aud?
8 noiembrie 2009 at 8:02 pm
“Mă bătea gândul să stau acasă, dar m-au convins azi lideri pe stil nou ai PNL, Antonescu şi Orban, că e mai bine să votez Băsescu”
Nu stiu cati politicieni se pot lauda cu performanta de-a scoate indecisi din casa in ziua votului, in conditiile absenteismului care ne bantuie.
Inca vreo doua-trei de-astea si-ar fi de asteptat sa-i vedem pe cei doi ocupand pozitii importante intr-un viitor guvern PD-L+PNL.
8 noiembrie 2009 at 8:15 pm
Si eu as vota Iliescu contra lui Basescu desi n-am votat Ilescu contra lui Vadim.
Si … as fi convins ca am ales raul cel mai mic si ca am ramas acelasi liberal (apropo … ma consider mult mai liberal decat alde Orban sau Crin).
8 noiembrie 2009 at 8:22 pm
Asta nu pot pricepe. Cum il puteti considera pe Basescu mai rau decat Vadim? Cum poate fi Basescu mai rau decat Iliescu?
Aici ne despartim in optiuni.
8 noiembrie 2009 at 8:33 pm
e vorba de confiscarea statului, de manipulare, utilizare de dosare, exploatarea fricii altora, neputinta de a colabora cu altii, neputinta de a accepta puncte de vedere diferite. imposibilitatea unei deschideri europene, promovarea de slugi personale, cultul personalitatii, confiscarea si folosirea structurilor informative, impunerea “obedientei de partid” (in detrimentul competentelor economice)in posturi de decizie economica ….
In comparatie cu el azi iliescu imi pare un om deschis la dialog si dornic sa adere la curente europene.
Precizez ca spune asta un om care venea periodic in piata universitatii, care si-a ales prietenii si profesii pe baza de “anti-comunism”, care-l considera pe iliescu cea mai mare pacoste a romaniei post-comuniste, care a sarbatorit victorii impotriva comunismului in ‘96 si 04.
8 noiembrie 2009 at 8:44 pm
probabil ca, daca ar fi intrebat, crin antonescu l’ar prefera pe marele alb paunescu in locul lui hrp la icr.
ca doar si ceausescu a fost mai putzin rau decit basescu, nu ?
luind ca axioma faptul ca hrp este un “pupin” (oribili termeni s’au mai nascut din ura) d’al lui basescu, asa cum paunescu il “pupa” pe ceashca.
8 noiembrie 2009 at 8:51 pm
Nu. Ceausescu nu intra in categoria asta. Ceausescu este simbolul folosirii puterii in folos propriu. Este conducatorul roman care a ales in numeroase si repetate randuri binele propriu in fata binelui Romaniei. Este conducatorul roman care a ratat numeroase oportunitati, este cel care a tinut cel mai mult istoria pe loc, este cel care a izolat romania.
8 noiembrie 2009 at 9:00 pm
parvan, imi jignesti inteligenta daca te plasezi in tabara celor ce striga “Basescu dictator!”.
Eu cred ca Basescu e populist, mitocan, meschin, ipocrit. Nu imi fac nicio iluzie legata de acest personaj. Mi-e groaza de camarila lacoma din spatele lui, ca de toti odiosii din spatele lui Iliescu.
Dar nu vreau stagnarea, linistea inecacioasa, inabusitoare a mandatelor lui Iliescu. Prefer calitatea de a fi pragmatic si operativ a lui Basescu. O prefer inaintea tuturor dezbaterilor sterpe care amana si ingroapa orice subiect de la legea salarizarii unice pana la coduri. Si nu simt ca asta se numeste antiparlamentarism. Poate gresesc. Dar stiu sigur ca dictatura nu e.
Dictatura? Sefii serviciilor secrete sunt la PSD si PNL. Majoritatea parlamentara suspenda presedintele fara aviz de la Curtea Constitutionala. Toate televiziunile produc zi de zi calomnii fara perdea la adresa familiei prezidentiale. Ce dictatura vedeti voi, fratilor? Unde?
Pentru prima data din 1990 incoace s-au schimbat gastile abonate la contractele cu statul, iar acum, pe timp de criza, statul e singurul client solvabil. Fostii fesenisti si sereleurile lor nu vor sa lase altor sugatori portocalii accesul la aceste resurse. Cam la asta se reduce totul.
Dar prefer impertinenta dezgustatoare si prostia ticaloasa a Elenei Udrea impotriva mentalitatii de bolsevic corupt a lui Vadim sau Iliescu. Vezi, eu nu imi fac iluzii.
Si nu numai in Romania se alege raul cel mai mic. E un cliseu international, nu l-au inventat romanii.
8 noiembrie 2009 at 9:17 pm
Citeam acum un comentariu interesant pe Hotnews. Chiar, daca tocmai ce m-am declarat votant Basescu, as putea sa-l dau in judecata pe Orban pentru calomnie?
8 noiembrie 2009 at 9:45 pm
br3b: nici nu vreau sa-ti insult nici sa-ti gadil intelegenta. Doar imi exprim niste opinii. Daca ai nelamuriri … le pot sustine… fara sa am pretentia prozelitismului. Eu n-am zis nimic de dictatura, nu stiu cu cine ma confunzi
Dar daca chiar tii sa discutam subiectul … da mi-e frica de un context de izolare internationala cu un partid majoritar incolonat in spatele unui om ca personajul de care vorbesti.
Cu riscul de a-l enerva din nou pe Ovidiu si interpretarile constitutionale… faptul ca se folosesc oameni din diverse structuri fara sa aiba mandat de la structura nu inseamna ca structura participa la acea “folosinta”. Chiar de-ar fi partid majoritar faptul ca se numeste un membru “la alegere” din cadrul partidului respectiv nu inseamna ca are mandatul partidului. Tot asa Ungureanu si Maior … ma tem ca nu reprezinta partidele respective … cu un pic de atentie pe amanunte poti lesne observa asta.
8 noiembrie 2009 at 9:54 pm
Min 32.06: “nu ca l-as vota pe Corneliu Vadim Tudor, Mircea Geoana sau Gigi Becali, ci cred ca Traian Basescu nu trebuie sa mai ia un mandat.”
Sper sa gasesc timp sa revin cu un articol mai degraba decat cu un comentariu. Nu ca as fi extaziat de ultimele emanatii liberale, dar chiar nu inteleg cum de gafele lui Antonescu pot face pe cineva sa se hotarasca sa il voteze pe Basescu, cu exceptia cazului in care era convins dinainte, dar duce lipsa acuta de pretexte.
8 noiembrie 2009 at 10:01 pm
joness, fiecare aude diferit inseamna.
Raspunde clar ca il prefera pe Vadim si Becali lui Basescu. In fine, treaba lui, calculele sale. Ca sa iti inchei orice dileme, eu n-am fost niciodata un votant Crin. Desi am votat mereu cu PNL, dupa 2007 n-am vrut sa mai aud de acest partid. Nu-i nicio pierdere, au castigat mai multe procente fara mine
parvan, scuze, se poate sa te fi confundat printre comentatori, am crezut ca esti dintre cei care vad dictatura unde mie sincer mi se pare ca nu e. Ma cam ofticam sa fie asa, fiindca iti apreciez comentariile, in genere.
8 noiembrie 2009 at 10:10 pm
Ca sa vezi ce inseamna sa te pui cu megastarul Basescu.
8 noiembrie 2009 at 10:26 pm
Danut nu e fain sa incerci chestii din astea, nu aici. Nu cred ca Joness il vei convinge asa niciodata. Dar in stilul Ovidiu,
8 noiembrie 2009 at 10:30 pm
@Br3b: acum ca tot ti-am devenit simpatic pot sa-ti spun ca in privinta comportamentului la vot … suntem similari. Intotdeauna PNL pana … a venit “nebunul care se bate cu X” ca sa faca majoritate in partid alaturi de cei care-i reprosau fostului ca a rupt legaturile cu X. De atunci ratacesc si cu riscul de a te oripila total … varianta spre care inclin cel mai mult in primul tur din 2009 … e un minoritar.
PS: ca sa fac legatura cu subiectul postului … votul pe care-l regret cel mai mult nu este cel de la prezidentiale 2004 ci cel de la locale 2008 … gasesti la mine un post “dragul meu fost candidat”. … si tot pe acolo gasesti si aprecieri la adresa personajelor din subiectul acestui post.
8 noiembrie 2009 at 10:48 pm
Pe mine Antonescu m-a convins sa nu-l votez inainte sa candideze, Geoana la fel. Cum am mai spus, m-am gandit la Remus Cernea, iar daca el nu va fi in turul 2, clar Basescu.
8 noiembrie 2009 at 11:00 pm
[...] La colţu’ străzii [...]
8 noiembrie 2009 at 11:15 pm
Pentru a nu se interpreta ca sunt vreun fan Basescu, precizez si eu inca o data ca votez Basescu abia in al doilea tur. In primul votez cu Remus Cernea, ar fi chiar pacat sa n-o fac.
8 noiembrie 2009 at 11:38 pm
Si eu in al doilea tur votez tot cu basescu sigur … in primul tur nu cred ca ma duc
Fie, nush inca ma mai gandesc, mai analizez, dar sincer nu vad pe cine as putea vota … Sincer de restul chiar mi-e teama, mi-e teama pentru noi, m-e teama pentru Romania! Pana acum nu erau asa mari interese, nu se imprastia asa mult venin in toate partile. Parca erau mai linistiti sau macar mai subtili. Acum parca au luat-o toti razna … in loc sa stea naibii in banca lor si sa incerce sa vina la putere doar cei foarte capabili. In alte tari nu candideaza atat de multi oameni la presedentie, e mai mult bun simt … Daca o tinem tot asa, peste cativa ani candidez si eu
)
8 noiembrie 2009 at 11:41 pm
Ciudat argument “x a spus nu stiu ce si pentru asta il votez pe y”, mie imi apare ca o campanie electorala pentru y chiar si prin prisma faptului ca x n-a avut fizic timp sa spuna in doua luni enormitati pe cit a spus y in 5 ani.
Eu vad mersul la fot altfel, ca pe tragerea de loz in plic. Acum 5 ani am stat 3 ore la o coada sa trag un loz. Un an am avut senzatia ca lozul a fost cistigator, in urmatorul an am inceput sa am indoieli, ca sa ma lamuresc in al treilea an ca am luat teapa. In decembrie se implineste iar sorocul sa trag un loz, dar mi s-ar parea aiurea rau de tot sa trag acelasi loz, despre care stiu dinainte ca e necistigator, de acum 5 ani.
9 noiembrie 2009 at 12:32 am
n + 1. Un alt liberal care nu il voi vota pe Crin. In turul I il voi vota pe Remus, din motive de principiu: singurul om cat de cat public care a avut curajul sa se declare ateu si sa-si apere principiile.
Iar in turul II…
9 noiembrie 2009 at 12:33 am
Eu nu il votez pe Remus pentru ca pur si simplu nu sunt de acord cu ideile lui de stanga.
9 noiembrie 2009 at 12:35 am
Trei tabere ce se confruntă, trei candidaţi la preşedinţie, cu şanse, îmi vor votul (dar şi o duzină mai mici). Fiecare încearcă să mă convingă că el e mai bun… ba nu, nici vorbă. Fiecare încearcă să mă convingă că ceilalţi sunt mai răi. Nu doar să mă convingă, ci să mă facă să-i urăsc pe ceilalţi. Vreau să aleg răul cel mai mic, dar nu mai ştiu unde să-l găsesc, pentru că ne afundăm tot mai tare în discursul urii. Nu pot să găsesc diferenţa care să facă cu adevărat vizibil răul cel mai mic.
Spre exemplu, povestea lui Băsescu cu mogulii mă lasă rece, pot să văd cu ochii mei acelaşi tip de oameni care s-au îmbogăţit din bani publici în toate cele trei tabere. Peste tot acelaşi tip de rechini şi şacali aşteptând doar un semn ca să se repeadă asupra prăzii pe care “omul lor” ar trebui să le-o asigure. Asta e politica şi aşa va fi întotdeauna, trebuie să învăţăm să le punem bariere acolo unde trebuie.
Pentru bariere ne trebuie însă viziune şi proiecte. Absenţa viziune e iar o caracteristică a tuturor. “Vreau să-l dau jos pe Băsescu?” e fix la fel de bun (adică rău) ca “vreau încă un mandat şi scopul scuză mijloacele”. Un plus la Băsescu, pentru că măcar a încercat, pentru că a lăsat să existe un Daniel Morar, pentru că a pus încredere în acele Comisii, făcute din oameni buni, care se pricep, care vor să iasă bine; un minus tot la Băsescu, pentru că a sacrificat totul pentru a câştiga. Iese tot pe zero, acolo unde se întâlneşte cu ceilalţi doi.
La fel, toată discuţia despre servicii şi utilizarea structurilor statului în intereseul partidului. Mă scuzaţi, dar voi, cei ce îmi spuneţi că doar unii sau alţii ar face asta, nu vedeţi cine sunt activitştii din teritoriu ai tuturor partidelor şi cum se împarte de fiecare dată, fără excepţie, prada? Dosarele zboară dintr-o parte în alta cu frenezie şi afară de cazul că fiecare are propriul serviciu secret privat, singura explicaţie fiecare are câte o bucate din cel public. De parcă securiştii s-ar împărţi în “buni” şi “răi” doar pentru că unii sunt “ai noştri” şi ceilalţi “ai lor”.
Manipulare şi fraudă, altă temă preferată de toţi. Pe de o parte unul se foloseşte demagogic de umorile poporului şi se aşează în fruntea luptei împotriva Parlamentului, cu o serie de minciuni bine ticluite pe post de capete de acuzare. Pe de altă parte ceilalţi controlează fără jenă un “linşaj mediatic” (am folosit sintagma lui Mircea Toma, iar Agenţia de Monitorizare a Presei numai de simpatii băsesciene nu poate fi acuzată) la adresa preşedintelui în funcţie, bazat într-o proporţie covârşitoare pe miniciuni, mergând pe principiul că dacă le repetă de suficient de multe ori devin credibile. În timpul ăsta oamenii din teritoriu ai tuturor se preocupă intens de binecunoscutele pomeni electorale. Alegerile, la urne, nu le fraudează nimeni, că nu se poate; democraţia o fraudează toţi.
Schimbare, bun-simţ, reformă, sunt toate cuvinte mari. În practică, politica de recrutare şi promovare a tuturor celor trei partide mari produce exact aceleaşi rezultate, chiar dacă ele se numesc, de la caz la caz, Boureanu, Bănicioiu sau Olteanu (sau alţii, mulţi alţii, lista e lunga). Cu totul excepţional sunt atraşi pe parcurs oameni decenţi, în preajma campaniilor, iar aceştia fie sunt marginalizaţi, fie se transformă după chipul majorităţii.
Am ajuns deja la argumente ridicole: care e mai rău decât Iliescu, sau chiar Vadim sau Becali. Ei bine, aici le dau notă de trecere: niciunul nu e mai rău ca aceste specimene. I-aş vota pe oricare dintre cei trei, Băsescu, Geoană, Antonescu dacă contracandidatul ar fi Iliescu sau Oprescu sau Vadim sau Becali.
Şi atunci, ce rămâne? Aproape nimic şi ajungând aici aproape totul. Rămâne ura, nemiloasă, hâdă, nedătătoare de speranţe. Rămâne discursul urii, tot mai acut pe măsură ce ne îndreptăm spre momentul alegerii. Sunt bombardat din toate părţile cu explicţii despre cât de rău e “celălalt”. Campania negativă e infinit mai vizibilă; dintr-o parte ochiul rău al preşedintelui îmi spune că nu vor scăpa; de dincolo, nişte table negre aruncă acuze grave la adresa primului. Se nasc acum rupturi a căror măsură nu o vom vedea decât atunci când ne va lovi în plin.
Uite aici mi-am găsit eu diferenţa specifică, argumentul alegerii mele. Cele două tabere anti-băsescu mă agresează infinit mai mult cu discursul urii. Derapajele sunt mai grave, minciunile mai multe şi mai trase de păr, inteligenţa mi-e insultată cu perpetua încercare de manipulare. Nu văd nimic, dar nimic constructiv, bun, ceva tangibil de care să îmi leg speranţa. Mi se oferă doar înlăturarea lui Băsescu şi pe urmă… pe urmă nimic, să vină şacalii. Declaraţiile de azi sunt doar vârful, imaginea vizibilă a discursului urii. Aşa că aleg să votez cu tabăra cealaltă.
Notă: În turul I voi vota Remus Cernea. Voi scrie şi de ce, mai pe larg.
9 noiembrie 2009 at 12:47 am
Hm, Ovidiu, la acest comentariu, ai oarecum aceeasi structura de idei asemanatoare articolului de azi despre “raul mai mic” al lui Turturica (tocmai ce l-am citit inaintea comentariului tau). Numai ca el nu-si asuma public in niciun fel raspunsul la intrebarea concreta, pe cine ar alege. E fara concluzie.
Aici: http://www.romanialibera.ro/a169493/ce-ne-leaga-de-presedinte.html
9 noiembrie 2009 at 12:55 am
Breb, şi ca mulţi alţii care constată că sunt toţi o apă şi-un pământ şi că e greu să alegi ceva. Pe mine mă derutează cei ce nu au dubii. Care ştiu sigur că Băsescu e rău şi Antonescu bun sau invers.
Deocamdată diferenţa specifică e gradul de ură cu care mă împroaşcă, altceva nu am găsit. Mai sunt însă două săptămâni. Pot să mă răzgândesc de multe ori până atunci. Dar, vorba sondajului, dacă mâine ar fi turul 2, l-aş vota pe Băsescu contra lui Geoană.
9 noiembrie 2009 at 2:31 am
Da va exista o reactie a acelor organizatii de romi, si mai ales a cea a alcoolicilor, se vor rascula pentru ca Orban le-a asezat pe lista votantilor lui Basescu. Daca dumneavoastra considerati ca o afirmatie din partea unui contracandidat poate sa fie tratata exclusiv va jignire, imi pare rau dar cred ca va puteti insela aici.
Cat priveste badarania lui Orban, e indiscutabila, a trebuit sa scoata din pacate fiecare partid cate un badaran in randul din fata: Vanghelie, Orban, Bideu, Basescu… .
Dar intr-adevar asta e ceea ce se traduce prin defecare verbala in media romaneasca, poate asta am dovedit ca meritam prin indolenta, prin faptul ca singurele noastre proteste se rezuma la comentarii si scrieri pe bloguri…poate trebuie mai mult… si nu instig la violenta
9 noiembrie 2009 at 2:55 am
denis drăghici
în sfîrşit, sînt de acord cu tine! nici vorbă de jignire! afirmaţia lui orban a fost, de fapt, o palmă prietenoasă pe umăr adresată contracandidaţilor din pdl. imediat după declaraţia lui orban, staff-ul de campanie al pnl s-a reunit într-o şedinţă urgentă pentru a pune la punct o strategie prin care să fure măcar curvele din bazinul electoral al lui băsescu. sînt în măsură să spun că pe blogosferă au apărut aproape instantaneu reacţii virulente din partea ţiganilor beţivi, speriaţi că vor rămîne, în scurt timp, fără curve în context.
9 noiembrie 2009 at 3:02 am
@Ovidiu. Ma intristeaza ca iei drept reper de expertiza in media … Agentia de Monitorizare a Presei. Daca ar fi fost expertiza acolo ar fi reusit macar un produs din multele incercate
. Ala care era inainte de infintare si care se bazeaza pe “pamflete” nu se pune ca era verificat cu mult timp inainte in multe tari… si a fost doar o adaptare.
“linsaj mediatic” e altceva decat “intentie de linsaj mediatic” si sigur cu totul altceva decat prosteli televizate ale unora care cred ca transmit mesaje. Iti recomand un blog obscur pe care se spune deseori ca media e doar un canal, iar controlul media e cu atat mai mare cu cat acel vehicul media e mai predictibil.
De fapt nu-ti recomand nimic de citit. Cred ca e suficienta doar o introspectie precedata de intrebarea cum l-au influentat canalele astea pe Ovidiu?
9 noiembrie 2009 at 3:09 am
stimata…..doamna SASY:
inainte de a te intitula “o doamna de moravuri discutabile” citeste romanul lui PETRE BELU.
cand nu stii sa faci diferenta dintre o “curva” si o “tarfa”, automat te intitulezi “doamna de moravuri discutabile.
9 noiembrie 2009 at 6:53 am
Din păcate,nici unul din candidaţi nu se apropie atât de mult de talia unui preşedinte de stat ca Băsescu.Trecând peste unele stângăcii de început şi deprinderi marinăreşti,obiceiuri de care pare că s-a debarasat,Băsescul,singurul preşedinde care a mai mişcat ceva în ţara aceasta,pare să aibă un proiect pentru România.De aceea,îl voi vota.
9 noiembrie 2009 at 9:08 am
Ha? Sa votez un presedinte pe care SUA nu il vor iar Europa il evita? Ala care face afaceri cu Popoviciu si ii ia apartament de 800 mii de coco lu fie-sa mare si-si trimite agramata mica sa ne reprezinte la Bruxelles? Ala care s-a combinat cu Hayssam? Ala care zice azi ceva si maine zice invers? Sau ala care a facut praf tot ce a zidit Tariceanu?
Nu, merci.
Crin si atat.
Daca nu intra in turul 2, ma duc pentru Basescu, pentru ca PSD-ul e inacceptabil.
9 noiembrie 2009 at 10:12 am
@felix gabriel lefter
nu sua impune preşedinţii în românia. că, dacă judecăm aşa, nici românia nu ştiu dacă l-a vrut pe obama.
băsescu nu a trimis nici o agramată la bruxelles. agramata a fost votată de alegători. chiar dacă ar fi vrut, băsescu nu ar fi putut falsifica patru sute de mii de voturi.
mai citiţi şi informaţi-vă al cui este apartamentul ăla de 800 de mii de coco. bine?
aşteptaţi un pic şi veţi afla care este, de fapt, povestea cu hayssam. tocmai a început să deschidă gura liviu maior.
la un singur punct sînt de acord cu dumneavoastră: că băsescu a făcut praf tot ce a construit tăriceanu. dar pentru asta românii au inventat o vorbă: a face rahatul praf.
l-am urmărit pe crinuţ la turcescu în emisiune. am făcut şi un banc pe tema asta
crin: domnule, vă rog frumos, nu trăiesc cu obsesia lui băsescu! mai am şi alte lucruri în cap!
turcescu: de pildă?
crin: klaus johannis!
lăsînd gluma la o parte, în acceaşi emisiune crin s-a exprimat că mai buni decît băsescu (cu nuanţa mai puţini răi) sînt gigi becali şiiii… şiii… da! aţi ghicit! vadim tudor. emisiunea 100% de sîmbătă, pe la sfîrşit, o găsiţi pe site-ul realitatea.
9 noiembrie 2009 at 10:36 am
@Cristi: Corect, este o încercare de linşaj, din perspectiva rezultatului. Eu m-am uitat la scopul taberei politice. Am citat AMP pentru că e o sursă ce nu poate fi acuzată că e apropiată de tabăra preşedintelui.
9 noiembrie 2009 at 11:09 am
incearca sa te uiti si la efecte nu doar la intentiile presupuse
9 noiembrie 2009 at 11:28 am
Ovidiu,
Zi-mi si mie care e procedura democratica in momentul in care nu te regasesti deloc in nici un candidat? Daca nu votezi nu esti cetatean model…daca votezi iti incalci toate principiile. Si aici vorbim mai ales de turul 2. De ce noi romanii vesnic trebuie sa alegem intre 2 rele? Ne meritam conducatorii? De 2000 de ani (daca om avea atatia)? Din cate vad recent nici macar parul/bata UE, NATO sau FMI nu ne mai impresioneaza. Nici pe politicieni si din cauza lor nici pe mine. Era o tanti nu-i mai retin numele care a scris ca “romanii sunt un neam de needucabili, intoleranti, etc…” Asa sa fie?
9 noiembrie 2009 at 11:41 am
George, nu esti condamnat sa votezi.
Cu siguranta ne meritam conducatorii ce au fost alesi in mod democratic, prin alegeri libere. Nu este nici un dubiu aici.
9 noiembrie 2009 at 11:44 am
George … pot incerca eu sa-ti raspund de ce trebuie mereu sa alegi intre doua rele:
Pentru ca nu ai cum sa ai tipuri ideale, pentru ca drumul pana la candidat la presedintie cu sanse presupune deja acceptul unei largi parti a populatiei si al structurilor care te sustin. Si pentru ca valorile populatiei si ale structurilor respective … nu sunt prea aproape de valorile “exigentilor”.
Si mai e un motiv important …. “exigentii” considera sub nivelul lor sa se “amestece” constant in politica si se trezesc doar inainte de alegeri cand eventual stramba din nas … sau ii lasa pe altii sa voteze in locul lor ca apoi sa aiba pe cine sa dea vina.
9 noiembrie 2009 at 12:03 pm
@Cristi: pot doar să speculez asupra rezultatului, că nu mă pricep la domeniu. Dar uitându-mă pe nişte profiluri electorale (din date de sondaj), aş zice că efectul principal al camapniilor de manipulare duse de ambele tabere este radicalizarea şi stabilizarea acelei părţi a propriului electorat care e deja convinsă. Niciunul nu atrage nehotărâţi, dimpotrivă, îi îndepărtează.
Principalul beneficiar este Geoană, pentru simplul motiv că are mult de recuperat din propriul bazin electoral.
Marele pierzător e Antonescu, pentru că PNL a rămas cu un potenţial scăzut. Chiar dacă guvernarea Tăriceanu a lărgit simţitor baza partidului prin politicile de stânga, potenţialii votanţi liberali sunt minoritari. Asta înseamnă că dacă vrea să treacă de turul 1, Antonescu trebuie să se adreseze altora, în principal celor ce-l simpatizează pe Băsescu. Momentan nu e convingător.
Am zis bine?
@George: partea tristă e că partidele nu-s nici mai bune, nici mai rele ca media societăţii. Avem de ales unii după chipul şi asemănarea noastră.
Într-un cadru conceptual mai larg, nu cunosc niciun exemplu în care democraţia de masă aplicată la o populaţie puţin educată să fi produs pe termen scurt sau chiar mediu elite politice valoroase. Aşa că alegem din ce avem
9 noiembrie 2009 at 12:21 pm
n-ai zis bine
ca era vorba de canale media nu de mesaje
PS: si nu inteleg deloc ce zici ca pierde Crin? ca sa pierzi nu trebuie sa fi avut?
PPS: parerea mea ferma e ca pentru a “atrage” mai multi…trebuie sa-ti declini mesajul catre mai multi. Nu sa-i abandonezi pe cei pe care-i consideri “ai tai” atresandu-te altora. E o teorie veche care se confirma frecvent in comunicare … si incep sa cred ca se va confirma si la alegerile astea mai ales ca ratangii sunt numerosi: Crin vorbeste cu bunu simt, oprescu cu restul tarii, fostul candidat al “urbanului cu resurse” vorbeste tintit catre femeia saraca din rural. Vom vedea.
9 noiembrie 2009 at 12:30 pm
Nu fac parte din categoria “exigentilor” ci a celor care cauta un minimum de bun simt. Nicaieri in lume politicienii nu au imagine de sfinti insa in Europa civilizata majoritatea au acest minimum de bun-simt fata de proprii alegatori. Mi-aduc aminte ca un prieten olandez imi spunea ca si ai lor sunt corupti, se halesc intre ei insa de “clasa mijlocie” nu se ating, pentru simplul motiv ca aceasta este coloana vertebrala a tarii si principala sursa de venit, motor al bunastarii.
In schimb societatea romaneasca seamana foarte bine cu cea descrisa acum peste 100 de ani de Duiliu Zamfirescu si Nicolae Filimon. Saracii, bogatii si noii imbogatiti (un fel de clasa medie autohtona). Pur si simplu societatea e croita in asa fel incat sa incurajeze coruptia, demagogia, inselatoria pe spatele saracilor si a aspirantilor la statutul de noi imbogatiti. Mi-a placut expresia mai putin intelectuala a unui prieten: Aici nu va fi bine niciodata pentru ca romanii sunt neam de shulfe.
Asa ca in continuare mimam democratia. In continuare aruncam banii pe campanii. In continuare minciuna de cea ma joasa speta e ridicata la rang de “speech electoral”.
Pai si atunci, daca EU nu pot schimba nimic, nu am optiuni, nu mi se permite sa am, de ce sa fiu partizanul unuia sau altuia? De ce sa ma deranjez sa ma duc sa votez?
Revolutionarea profunda a societatii romanesti nu se poate face pasnic. Profitorii trebuie sa dispara fizic. Istoria ne confirma acest lucru. Pana si noi suntem “otraviti” de vechile ideologii.
Pentru alti visatori ce sa zic….dream on!
9 noiembrie 2009 at 12:35 pm
Corect. Nu te deranja. Asteapta sa voteze clasa mijlocie olandeza
9 noiembrie 2009 at 12:46 pm
Sau as putea sa fac un minim de efort sa ma integrez in …clasa mijlocie olandeza
9 noiembrie 2009 at 1:48 pm
Vai, Ovidiu! Eu cred ca ai ales titlul asta doar ca sa sochezi, chiar nu cred ca daca vei alege sa votezi Basescu o vei face pentru ca te-au “convins” Geoana si Antonescu
9 noiembrie 2009 at 2:25 pm
George: … e si ast o alegere. Daca zici ca-ti e greu sa te decizi intre doi neni la vot cred ca bravezi cand zici “minim efort”
abra: si eu cred la fel. doar ca asteptam sa recunoasca singur
9 noiembrie 2009 at 2:34 pm
Fac si eu haz de necaz. Nu asa oare au reusit romanii sa supravietuiasca pe spatiul mioritic? Cu mult umor. De aici si vorba Bucurosi le-om duce toate…..
9 noiembrie 2009 at 2:57 pm
Ovidiu, ar trebui sa mai bagi un edit, un update ceva la articolul curent, in care sa-l incluzi si Ghise, ca si el a dat rau cu bata in balta. Bine, tov. Ghise a fost macar caragialesc.
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6433771-ioan-ghise-cinstit-mie-imi-frica-alegeri-anticipate-facut-credit-30-000-euro-bani-campanie-electorala.htm
“Cinstit, mie imi este frica de alegeri anticipate”. Declaratia ii apartine senatorului liberal Ioan Ghise, care a si explicat care este ratiunea pentru care se teme de anticipate: “am facut o investitie personala de peste 30.000 de euro pentru alegerile de acum un an. Nu pot sa fac o astfel de investitie de cate ori un om are capricii”, a precizat el, la Realitatea FM. In cursul zilei, a reluat ideea si a adaugat: “Am facut credit ca sa am bani de campanie electorala”.
“Am intrat in Parlament de pe pozitia a 3-a, pentru ca am primit voturile colegilor din intregul judet. Si atunci, eu nu am de unde sa stiu daca voi mai fi ales sau nu”, a continuat Ioan Ghise. Alegerile anticipate i-ar strica toate planurile senatorului PNL, care a explicat clar ca, “inainte sa candidez, mi-am facut o proiectie pe patru ani”. Iar liberalul nu vrea sa se trezeasca peste noapte fara loc de munca, dupa cum a marturisit.
Sa-vu-ros!
9 noiembrie 2009 at 3:09 pm
E mai savuros decat credeam initial. Declaratia completa e cam asa:
“Eu mi-am câştgat mandatul de pe poziţia a treia. Nu-mi convine să-mi joc soarta la bambilici. Cine votează să-şi piardă locul de muncă?”
Si eu am credit iar locul de munca imi este amenintat de situatia economica de aproape un an. Adevarul ca il inteleg perfect pe domnul Ghise.
9 noiembrie 2009 at 3:46 pm
Macar Ghise a fost sincer
)
Am gasit site-ul asta http://votometru.mediafax.ro/
Rezultatul e interesant, cei care au acces la net il vor vota pe Antonescu in proportie de peste 30%.
9 noiembrie 2009 at 3:54 pm
Da, Ghise chiar mi-a devenit simpatic, in sensul de care ziceam, caragialesc.
Unii politicienii isi pierdusera din calitatea de a fi amuzanti fara a fi ticalosi.
9 noiembrie 2009 at 5:09 pm
Mai degrabă aş face un update (sau aş scrie un articol nou) despre primarul Solomon, de la Craiova, cel care l-a făcut pe Dinescu maimuţă şi l-a ameninţat că-l deportează. Asta s-a întâmplat la mitingul lui Băsescu şi preşedintele în loc să-l tempereze pe Solomon mai mult a pus paie pe foc. Măcar Antonescu a avut decenţa să spună că Orban a greşit…
9 noiembrie 2009 at 5:14 pm
Corect, Solomon a fost un execrabil. Bine, nici Dinescu n-avea ce sa caute la un “party” privat, ba mai mult sa urce dupa microfon.
9 noiembrie 2009 at 6:38 pm
Lol, breb, daca mitingurile de campanie electorala au devenit (in opinia ta) “party-uri private”, atunci ar trebui ca participarea sa fie pe baza de invitatie : P
Atunci Basescu si Solomon n-ar vorbi decat pentru cei cativa adusi cu autocarele, dotati cu pancarde si alte “materiale”, care scandeaza frumos, asa cum faceau la Timisoara cei pe care i-am vazut la TV si care mi-au trezit amintiri nu din cele mai placute.
9 noiembrie 2009 at 8:08 pm
Breb, Solomon a început balul, prin declaraţiile mojice la adresa lui Dinescu. Acesta a vrut să ajungă la microfon ca să reacţioneze. Apoi Băsescu nu l-a lăsat.
Că Băsescu nu l-a lăsat pe Dinescu să vorbescă nu mi se pare un lucru condamnabil. Era vorba de un miting electoral, iar Dinescu e cunoscut pentru că e anti-Băsescu şi că e slobod la gură. Orice candidat cu capul pe umeri ar fi căutat o cale să nu-şi lase inamicul să vorbească publicului. Băsescu s-a descurcat bine aici.
Ar fi fost şi mai bine dacă adăuga către Solomon ceva de genul “mai domol, domnule primar, nu e frumos să vorbim aşa”. Ar fi punctat foarte frumos aşa şi ar fi dat dovadă şi de cumpătare. Aşa cum a făcut Antonescu în cazul Orban.
Solomon nu are nicio scuză.
9 noiembrie 2009 at 9:00 pm
Ce m-a distrat pe mine in toata chestia asta cu Dinescu e ca organizatorul mitingului era celebrul Gigi Netoiu(Mediafax). Adica fix securistul personal al lui Dinescu din vremea adevaratei dictaturi. Asta e o imagine pe care niciun romancier/ scenarist n-ar avea curajul s-o bage, e exagerat de tare.
9 noiembrie 2009 at 9:35 pm
N-a fost primarul Solomon organizatorul? Aşa am citit în ziare. De Neţoiu nu am citit. Nu că ar fi mare diferenţă între Solomon şi Neţoiu…
9 noiembrie 2009 at 10:13 pm
Nu, uite ce scrie Mediafax, care nu greseste:
“Sâmbătă după-amaiză, în Portul Cetate, s-a desfăşurat un miting electoral organizat de omul de afaceri Gigi Neţoiu, la care au participat, pe lângă preşedintele Traian Băsescu, o serie de primari, între care şi edili social-democraţi.”
http://www.mediafax.ro/alegeri-prezidentiale/basescu-a-refuzat-sa-i-dea-microfonul-lui-dinescu-la-un-miting-electoral-5088788/
9 noiembrie 2009 at 10:38 pm
Daca tot e sa functionam intr-un registru usor paranoic, poate ca si Basescu si-a propus de fapt sa purifice PSD-ul de ofiterii din vechile structuri, si a ales metoda cea mai simpla
Altfel nu se explica de ce i-ar fi cooptat pe Netoiu, Oprea, Ontanu. (Bine, sigur ca se explica, si vorba unora, daca e Realpolitik si enteresele partidului o cer, tradare sa fie… )
9 noiembrie 2009 at 10:42 pm
Pe Netoiu, Oprea si gasca de la PSD Ilfov se pare ca nu i-a cooptat el, ci au venit ei singuri dupa ce s-au certat rau cu Vanghelie (sau mai precis cu securistii din spatele acestuia) pentru sefia doisunsfert.
Certuri de militzieni, bleah.
9 noiembrie 2009 at 10:51 pm
Da.
Mais…
1. Cum a ajuns PDL sa-l propuna pe Oprea la Interne in Guvernul Negoita?
2. Cum a ajuns Netoiu sa-i organizeze mitingurile si Basescu sa accepte chestia asta?
Ar fi multe de spus, asa din auzite si in registrul paranoic, dar astea sunt chestii oficiale.
10 noiembrie 2009 at 5:11 am
alo !
netzoiu e ASOCIAT cu dinescu in afacerile agro-culturale-sportive.
ca au vrut sa cumpere impreuna clubul “U” craiova in 2005.
de altfel, pina nu demult, solomon si dinescu se intzelegeau foarte bine, primarul finantzindu’i din bani publici, o paranghelie literara (lucru f.misto)
e o simpla cearta intre mafiotzi…
10 noiembrie 2009 at 5:20 am
desi nu mai intru, din principiu, pe sait la cotistorescu, redau un extras:
In comuna Cetate are afaceri si poetul-mosier Mircea Dinescu, prieten al lui Gigi Netoiu. Acesta detine o casa, o plantatie de vita-de-vie si o ferma de pasari, unde produce pastrama de rata si cirnati de gisca. In plus, Dinescu a cumparat o pescarie si a luat in arenda, pentru 49 de ani, un lac de 300 de hectare, pe malul caruia vrea sa construiasca un hotel de 30 de camere. Totul pentru a crea o zona de turism bio. Dupa cum se stie, poetul este si fondatorul portului Cetate Dolj, primul port cultural din Europa, si are o firma de turism ce ii poarta numele. In Dolj, Mircea Dinescu mai detine doua crame in localitatile Potelu si Galicea Mare.
scuze pentru dublarea mesajului din cauza de madam askimet
11 noiembrie 2009 at 5:45 am
Da, aveti dreptate, nea’ niku, Dinescu a recunoscut, e prieten cu Netoiu din anii 1980, la un moment dat erau chiar de nedespartit:
” Sinteti prieten de 30 de ani cu Netoiu?
- Da. Se poate spune. Ma fila peste tot pe unde umblam.
- V-a povestit vreodata despre prietenia lui cu Nadia Comaneci?
- Da. Mi-a zis. Stie toata lumea. Se cunosc bine de multa vreme. N-are rost sa intram in amanunte.
“Du-te acu’ si spinzura-te la Universitate”
- Pai, ziceti ca va dadea in git si dumneavoastra sinteti tovarasul lui?
- Ce ai, bre, cu securistii. Era d-asta de duzina. Pentru mine e un personaj. (Ride) Ai avut probleme cu astia pe vremuri? Auzi, hai sa-ti spun ceva. Du-te acu’ in Piata Universitatii si spinzura-te. Acu’! Breee, pai traim printre ei. Merce, ai auzit de el. Seful politiei politice. E in Parlamentul Romaniei. Geoana, fiu de mare comunist, Nastase la fel, si-ti dau la exemple de asta faci. Te duci in piata si iti pui sfoara de git daca nu mai rezisti.
- Afaceri cu Netoiu aveti?
- Nu.
…pot sa scriu o carte cu el. Baa, tu stii cum e sa stai cu un om d-asta la masa. Sa-ti povesteasca el cum era, ce facea, vrajeala. E personaj. (Ride in hohote) Auzi, Netoiu e unul dintre securistii aia care nu rigiie la masa. Aaa, ce zici de asta? Ti-ai facut, asa, o idee?”
(9 am)
“Am fost absolut şocat”, povesteşte Dinescu. Şi continuă: “Solomon fusese, cu 10 minute înainte, la mine în casă şi băuse din tămâioasa mea românească. Ori s-a îmbătat, ori a vrut să-l lingă-n c… pe Băsescu mai mult decât era cazul (…) Băsescu a plecat după aia să chefuiască la Neţoiu. Iar Neţoiu, nu ştiu dacă ştiţi, a lucrat la Securitate, la filaj, şi l-a păzit pe Dan Deşliu. Vreau să spun că Băsescu, după ce a făcut opereta aia cu condamnarea comunismului, o să moară, cu Neţoiu, sub plapuma Securităţii!”. (ring)